טלפונים חכמים (אילוסטרציה) (צילום: Fabio Formaggio,123rf.com)
ירידה במספר התלונות, אילוסטרציה|צילום: Fabio Formaggio,123rf.com

משרד התקשורת פרסם היום (שלישי) דוח המפרט את נושא פניות הציבור בנושא חברות הסלולר והאינטרנט לשנת 2017. הדוח מפרט את כמות התלונות שהוגשו, הנושאים בהם עסקו התלונות וכמה מהן התבררו כמוצדקות. בתחום הסלולר מובילה חברת פלאפון עם כמות התלונות הנמוך ביותר שהתקבלו - בסך הכול 2.7 תלונות לכל עשרת אלפים מנויים. בתחום ספקיות הגישה לאינטרנט מובילה בזק בינלאומי עם 1.7 תלונות לכל עשרת אלפים מנויים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

המשרד ציין גם כי חל שיפור משמעותי בתחום הסלולר בחברות סלקום וגולן טלקום. אחרי בזק בינלאומי, שלפי הדוח, מובילה בסדר גודל משמעותי יחסית למתחרות ולמשך הזמן ממוקמת חברת הוט-נט. בנוסף עולה כי חל שיפור ניכר בחברת פרטנר לאחר שאוחדה עם 012 סמייל. חברה נוספת שחל בה שיפור ביחס ל-2016 היא 013 נטוויז'ן, השייכת לקבוצת סלקום.

בחרו לא להגיב. פלאפון (צילום: חדשות 2)
פלאפון מובילה עם מספר התלונות הנמוך|צילום: חדשות 2

בקריטריון שבחן את יחס התלונות שהתבררו כמוצדקות לבין גודל החברה מובילה במקום הראשון חברת גולן טלקום. בהשוואה בקטגוריית הטלפון הקווי ותשתיות האינטרנט בזק דורגה ראשונה בשירות ונמצאה מובילה על חברת הוט.

44% מהתלונות שהתקבלו בחברות השונות עסקו בנושא איכות השירות, 40% בנושא החשבונות ו-16% בנושאים של מדיניות, מכירות ובקשת מידע. בשנת 2017 התקבלו בסך הכול 7,315 פניות, ירידה של 17% לעומת שנת 2016. אך עם זאת, מבין התלונות שניתן היה לקבוע בוודאות האם הן מוצדקות או לא נמצא כי 39% היו מוצדקות - עלייה של שלושה אחוזים משנת 2016.