בחגי תשרי האחרונים התלוננו צרכנים רבים על מחסור במצרכי בסיס ברשתות המזון. בעקבות דרישת ועדת הכלכלה למנוע את המשבר בפסח הקרוב, משרד הבריאות פירסם דוח בו הוא אומר שרשתות השיווק הן אלה שהחליטו לא לקנות עופות טריים - הסיבה הם חששו להיתקע עם עופות שיהפכו להיות פגי תוקף.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
על פי הדוח, רשתות השיווק עשו בדיקה במשחטות ששם אמרו היה מלאי גדול של עופות, מכיוון שהתוקף הוא רק של חמישה ימים וברשתות השיווק פחדו שיפסידו הרבה כסף כשיפוג התוקף. כעת לקראת הפסח הקרוב חוששים שהמשבר הזה יחזור.
בנוסף לשיקולי רשתות השיווק יש גם מחלת עופות הפוגעת בלולים בישראל ולכן שוקלים במשרד החקלאות לייבא עופות מחו"ל. "לנו אין איך להכריח את הרשתות למכור את הרשות הטריים", אומרים במשרד החקלאות.
הבעיה לא הייתה במשחתות, הן נתנו לתת את התפוקה המלאה של כל אשר נדרש לחגי תשרי", שיחזר יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל. "יחד עם זאת, מסתבר שרשתות השיווק פעלו בניגוד לצרכים של אזרח מדינת ישראל ופעלו על פי האינטרסים שלהם בלבד, אינטרסים כלכליים. חובתם לקראת חגי פסח, ולא נוותר על זה, שכל הרשתות ידעו להכיל מספיק עופות, לרכוש מספיק עופות מהמשחטות כדי שלא יהיה מחסור בחגי פסח".