לקראת ההמלצה המסתמנת לבטל את ההפרדה המבנית בבזק, בשוק התקשורת תוהים האם מספר הלקוחות שעברו מחברה לחברה במסגרת הרפורמה בשוק הקווי יכול וצריך לשמש כמדד להצלחת המהלך. במשרד התקשורת מאמינים כי הרפורמה צריכה להוביל לביטול ההפרדה המבנית, אך בפרטנר ובסלקום מתנגדים לכך. בנוסף, במשרד אין כוונה כרגע לערוך שימוע כדי לדון בשאלה כיצד ייעשה הביטול ומה יחליף את ההפרדה.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - כנסו לחדשות 2 בפייסבוק
מנתונים שהגיעו לידי גלובס עולה כי כ-353 אלף לקוחות התניידו בשנה האחרונה. מדובר בלקוחות שעזבו את הוט ועברו לבזק, כמו גם לקוחות שעברו בין ספקיות. סך הכל מחוברים בשוק הקווי 265 אלף לקוחות, מהם 100 אלף בסלקום, 76 אלף בפרטנר ו-46 אלף בבזק בינלאומי. מדובר במספרים גבוהים לשוק שקיים רק ממאי האחרון.
בפועל, נוצר שוק חדש לגמרי עבור הצרכנים, שיכולים להשוות בין החברות בכל עת ולהחליף ביניהן בקלות - ואכן, לא מעט לקוחות עברו בין ספקיות יותר מפעם אחת. במקביל, מספר הלקוחות הרב שעבר מבזק להוט מעיד על היווצרות תחרות אמיתית, המאלצת את החברות לחדש ולהציע ללקוחות מחירים אטרקטיביים, והרפורמה הוזילה את מחירי חבילות האינטרנט בכ-30 שקלים לחודש.
הבעיה? במשרד התקשורת מסתירים את הרווחיות העודפת של בזק, ולא מגלים מה יחליף את ביטול ההפרדה. על פי חישובים של אגף הכלכלה במשרד התקשורת, לקוחות בזק משלמים לחברה בין מיליארד לשני מיליארד שקלים בשנה סכום עודף - כלומר, כל לקוח יכול וצריך לשלם לבזק פחות מחצי ממה שהוא משלם כיום, לו משרד התקשורת היה מפקח על מחירי הטלפוניה כפי שמחויב בחוק.