העלייה במחירי המשלוחים באפליקציית וולט (Wolt) דחפה משתמשים לקרוא למרד צרכנים - ולפי ההתכתבויות בקבוצות פנימיות של שליחי האפליקציה המהלך כבר מביא לתוצאות בשטח. בקבוצות פייסבוק וטלגרם שמפעילים שליחים של וולט דיווחו אתמול רבים על יום משלוחים חלש מאד וירידה חריפה במספר המזמינים. "אחלה חרם דופקים על וולט. לקחו את העבודה שגם בקושי היתה", כתב שליח בקבוצת טלגרם. "ירו לעצמם ברגל ולקחו אותנו איתם", השיב שליח אחר.
בתחילת השבוע הודיעה וולט על שינוי המודל שבו היא מחשבת את דמי התפעול שהוסיפה לפני פחות משנתיים לדמי המשלוח שלה. בוולט הודו שהשינוי צפוי להכפיל את גובה דמי התפעול לרוב הלקוחות. במקום עלות קבועה של 2 שקלים למשלוח עד כה, החברה עוברת למודל דינמי שבו דמי התפעול יחושבו כ-5% ממחיר ההזמנה, בטווח של שקל בודד ועד 5.90 שקלים. לפי הערכת החברה עצמה, התשלום הממוצע על דמי תפעול במודל החדש יהיה בגובה 4 שקלים.
השינוי התווסף לתוכנית מנויים חדשה שלטענת החברה צפויה להוזיל את דמי המשלוח שעומדים כיום על 14 שקלים בממוצע, אבל לא יבטלו או יפחיתו את דמי התפעול.
העלאת המחירים באפליקציה ששולטת בשוק המשלוחים הצליחה להרגיז משתמשים רבים. חלק מהם מיהרו לרשתות החברתיות ואיימו בחרם צרכנים. "הזמנתי בכמה אלפים מדי חודש. תודה וולט שנתתם לי את התירוץ להיפטר מכם. יאללה ביי", כתב משתמש באקס (לשעבר טוויטר).
@orbin_ מוכנים להתעצבן? וולט מעלה את מחירי דמי התפעול!!! בכמה?! עד 5.90 דמי משלוח. 5.90!!!! ככה בבום קרוב ל-6 ש״ח בכל הזמנה?! פשוט מעצבן. אז... זה סרטון שבהחלט יגרום לי לא להיות ב״נבחרת״ משפיענים של וולט. ואני בטוב עם זה כי אני מוחק את האפליקציה. מה אתם אומרים ? #ולט#יוקרהמחיה #יקר#יוקר#משלוח#הלם ♬ original sound - Orbin
אתמול התלוננו חברים בקבוצת טלגרם של שליחי וולט כי באזורים רבים בארץ לא היו משלוחים לבצע. לפי דיווחי החברים בקבוצה, הם היו ערוכים לעבודה אך הזמנות לא הגיעו, בין היתר באזורי השרון וחיפה. "המחירים של לקוחות עולים, המחירים לשליחים יורדים. הרווח עולה. ככה זה כשיש פראיירים. לקוחות ושליחים פראיירים", הביע את התסכול אחד החברים בקבוצה. משתתף אחר התלונן כי גם כשכבר יש משלוחים - הלקוחות הפסיקו להשאיר טיפים, ככל הנראה על רקע הזינוק בדמי המשלוח. "50 משלוחים אחרונים, 50 שקל טיפ, וזה עוד לפני השינוי שהם עשו", ציין.
הכעס של השליחים על המהלך הנוכחי מצטרף למרמור קיים בעקבות שינוי שלטענתם ביצעה החברה בחודשים האחרונים, ושינה את האופן שבו משלמת להם החברה על כל משלוח. לטענתם, עוד לפני השינוי האחרון הם כבר חוו ירידה משמעותית בהכנסה על אותה כמות שליחויות. באירוע שקיימה וולט אמרה החברה ששינויים שהיא מכניסה באפליקציה, ובהם המעבר למודל מנויים והכנסת סוגים חדשים של משלוחים כמו שליחויות נועדו להגדיל את מספר המשימות לשליחים ולאפשר להם להגדיל הכנסות.
הלקוחות והשליחים הם לא היחידים שמתלוננים: גם בעלי המסעדות, הצלע השלישית במשולש של וולט, לא מרוצים. בתי עסק שיבקשו להצטרף לשירות המנויים החדש של וולט יידרשו לשלם לה עמלה של כ-4 שקלים מכל משלוח שיבוצע דרך השירות - מה שיפגע עוד יותר ברווח שלהם מכל משלוח.
"וולט, אין, פשוט אין יותר חצופים ונצלנים ממכם. והכל במתק שפתיים. מקווה שכלל המסעדות יגידו שיש גבול ולא ישתפו פעולה עם הגזל הזה", פרסם בטוויטר אסף בריט, בעלי בית הקפה "התחתית" בתל אביב.
וולט,
— אסף בריט (@asafbryt) January 20, 2025
אין,
פשוט אין יותר חצופים ונצלנים ממכם.
והכל במתק שפתיים.
מקווה שכלל המסעדות יגידו שיש גבול ולא ישתפו פעולה עם הגזל הזה.
מסופקני… pic.twitter.com/Izzpybjkuq
מאחר שבוולט כבר החלו לקדם באגרסיביות את מסלול המנויים החדש, מסעדות שיישארו מחוץ לה חוששות שהדבר יעלה להן באובדן לקוחות. בשלב זה מעניקה וולט שלושה חודשים בפטור מתשלום לבעלי מסעדות שיצטרפו למסלול המנויים, אך שאלת המפתח היא מה יקרה כשתקופה זו תיגמר.
מוולט נמסר: "תוכנית המנויים של וולט פלוס היא בשורה משתלמת עבור הצרכנים ועבור בתי העסק כאחד. התוכנית מגדילה את מספר ההזמנות והרווח לעסקים בעשרות מדינות בעולם, לצד חיסכון משמעותי לצרכנים, ואנו מאמינים כי כך גם יהיה בישראל".