שרת התחבורה מירי רגב מתכננת נסיעה נוספת למרוקו, השנייה מאז תחילת הקדנציה שלה, וביקשה להאריכה לחופשה פרטית, למרות אזהרת מסע לישראלים שלא להגיע למדינה. עלות יציאת המשלחת - כחצי מיליון שקל. משרד התחבורה הגיש בקשה לוועדת הנסיעות במשרד החוץ להוציא משלחת למרקש לארבעה ימים בסוף החודש.
עוד בנושא ב-N12:
• עובדה: מה ניסתה מירי רגב להסתיר בנסיעה להונגריה?
• הממשלה המעופפת: טיסות השרים - בעיצומה של המלחמה
• האוצר נגד רגב: "תקציב התחבורה יוצא במקומות הלא נכונים"
אל רגב יצטרפו משה בן זקן, מנכ"ל המשרד, ששימש כראש המטה שלה, אדי בן ליש, סמנכ"ל התנועה במשרד, שכיהן כמנכ"ל החברה לתיירות באשדוד, עידן מועלם, ראש הרשות לתחבורה ציבורית, שמונה על ידי רגב, רעות גטה, העוזרת האישית שלה, דודו סאסי הדובר, ענת היימן, ראש מטה המנכ"ל, ושרון דוד, מנהלת האגף לקשרי חוץ. יטוסו גם יורם הלוי וגילי כהן, יו"ר ומנכ"ל הרלב"ד, והשתתפותם תמומן על ידי הרשות, שמפצירה בממשלה לתוספת תקציב.
המשלחת תשתתף לפי התכנון בוועידת שרי תחבורה בנושא בטיחות בדרכים. בישראל נהרגו בתאונות דרכים ב-2024 436 איש, מספר שיא מאז שנת 2007. בכנס הבינלאומי, שלטענת המשרד השתתפות המשלחת קריטית בו, יתקשו חברי המשלחת להציג פעולות ממשלתיות בנושא, זאת לנוכח דוח מבקר המדינה שפורסם השנה, והראה שאין תוכנית לאומית מתוקצבת בתוקף, מספר ניידות המשטרה בכבישים ביחס לאוכלוסייה נמוך באופן משמעותי מבמדינות ה-OECD, וכך גם האכיפה האלקטרונית.
עוד נודע שרגב ורעות גטה, ביקשו להישאר לחופשה פרטית במרוקו, אלא שהיוזמה נבלמה על ידי מנהל תחום הביטחון במשרד: "נסיעה למרוקו על ידי עובדי ממשל מצטיירת כבעייתית מאוד כשהמדינה מנחה את אזרחיה להימנע מנסיעות שאינן חיוניות למדינה זו", כתב.
חופשתה הפרטית של רגב תתקיים אפוא בצרפת, והיא תיעדר מישראל שבוע. רגב חברה בקבינט המדיני-ביטחוני ובין יעדי נסיעותיה הקודמות: הודו, ועידת אקלים בבאקו, צרפת, הונגריה, יוון וקפריסין, מקסיקו ומרוקו.
40 ימים בחו"ל
ממענה לבקשת התנועה לחופש המידע עולה שרגב שהתה מאז פרוץ המלחמה כ-40 ימים בחו"ל, לא כולל חופשות פרטיות, בעלות של יותר ממיליון שקל ללא הוצאות אבטחה, ועד כה גורמי מקצוע בממשלה לא מצליחים למצוא תוצרים לאותן נסיעות.
מלשכת רגב נמסר כי "השרה רגב מוזמנת לביקור רשמי במרוקו לראשונה מאז 7 באוקטובר, לכנס חשוב בנושא בטיחות בדרכים. אין ולא הייתה כל מניעה לחופשה פרטית של השרה. היא לא ממשיכה לחופשה פרטית משום שביקור העבודה במרקש מתארך לאור בקשה של שרים נוספים לפגוש אותה.
"תאונות הדרכים הן מכת מדינה, הנובעת בין היתר מהיעדר אכיפה, ענישה מקלה וחוסר הרתעה מספקת. לצערנו, מרבית התאונות הקטלניות (80%) מתבצעות על ידי עברייני תנועה. זו הסיבה ששרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב יזמה את הקמת ועדת השרים לתאונות דרכים, בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתוך מטרה לייצר שינוי משמעותי יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים לנושא.
"במקביל, משרד התחבורה פועל בנחישות לצמצום התאונות באמצעות: השקעה מסיבית בתשתיות ובמוקדי סיכון: מאות מיליארדי שקלים מוקצים לשדרוג כבישים, טיפול בכבישים אדומים ופיתוח תחבורה עירונית ובינעירונית.; השקעה ברשויות המקומיות ועבודה צמודה עימם, במטרה לשפר את הבטיחות בדרכים בכבישים העירוניים; חיזוק מערך התחבורה הציבורית: יצירת חלופה נגישה ואיכותית לנהיגה פרטית; הגברת הסברה וחינוך: העלאת מודעות לסכנות בדרכים ושינוי תרבות הנהיגה בישראל; שיתופי פעולה בין-משרדיים: עבודה משותפת עם גופי אכיפה, חינוך ובריאות; פרויקט האשכול: הושקעו מאות מיליוני שקלים בשדרוג ושיפור תשתיות באשכול המפרץ. הפרויקט עתיד להסתיים בקרוב; פרויקט עיר בטוחה: תיושם ב-13 ערים ברחבי הארץ במהלך שנת 2025. החל משנת 2023 פועלת הרלב״ד לקדם את תכנית עיר בטוחה, שאושרה על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, משרד האוצר ויו"ר הרלב"ד.
"יובהר, כי במקביל לקבלת האישורים, הופק קול קורא המצוי בהליך אישור מול גורמי המקצוע ועתיד להתפרסם בטווח הזמן המיידי.
"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחויב להמשיך במאבק בקטל בדרכים, עם זאת, חובה לרתום את כל משרדי הממשלה, כל משרד בתחומו, בעיקר הגברת האכיפה והחמרת הענישה. משום שרק שיתוף הפעולה יביא לשינוי ממשי ויצמצם את מספר התאונות וההרוגים בכבישי ישראל.
"עלות אבטחת המשלחת היא באחריות ובסמכות משרד ראש הממשלה בלבד. בעניין חופשה פרטית: אין ולא היתה כל מניעה לחופשה פרטית של השרה, יחד עם זאת השרה רגב לא ממשיכה לחופשה פרטית, משום שביקור העבודה במרקש מתארך לאור בקשה של שרים נוספים לפגישות עם השרה, וכן טיפול בנושאים מקצועיים ומדיניים".