כמו טרנדים רבים, גם האובססיה הצרכנית האחרונה סביב "שוקולד דובאי" התחילה ב"טיקטוק". משתמשת פופולרית במיוחד הראתה בפברואר האחרון כיצד היא שוברת מול המצלמה חפיסה של שוקולד המיוצר על ידי יצרנית מקומית, ממולאת בקרם פיסטוק ושערות קדאיף, ובמהרה כל משפיען או שואף לתואר זה, הפיצו קטעי וידיאו המציגים באופן מושך את המילוי או הנגיסה בממתק. חלקם אפילו דיווחו כי טסו אלפי קילומטרים במיוחד לדובאי כדי לטעום את השוקולד. הגרסה, השואבת השראה מהכנאפה, יוצרה במקור על ידי חברה בשם FIX והייתה ניתנת להזמנה בכמויות מדודות באמירות עצמה בלבד על ידי חברת השליחויות Deliveroo.

אבל בסתיו האחרון, יצרנית השוקולד השוויצרית הוותיקה "לינדט" החליטה לקפוץ על העגלה, והודיעה על מהדורה מיוחדת של השוקולד שהיא מתכוונת לייצר. זה היה הסימן לטירוף כללי סביב חפיסות השוקולד הללו שאופף את גרמניה ומדינות אחרות באירופה בחודש האחרון, שכולל מחירים מנופחים, תורים ארוכים ואת העובדה שניתן למצוא כעת בכל מקום שלל קינוחים המתהדרים בשם "דובאי", כולל סופגניות לחג החנוכה.

@mariavehera257 @fixdessertchocolatier WOW, JUST WOW!!! Can’t explain how good these are! When a chocolate, a dessert and a piece of art meet this is what you get! "Can't Get Knafeh of it," "Mind Your Own Busicoff," and "Crazy Over Caramel." Order on Instagram Chatfood or Deliveroo and let me know what’s your FIX? Instagram : fixdessertchocolatier #asmr #foodsounds #dubai #dubaidessert ♬ оригинальный звук - mariavehera257

"לינדט" הודיעה בתחילת נובמבר כי תיצור מהדורה מוגבלת של השוקולד לשוק הגרמני, שבה 1,000 יחידות בלבד. כל אחת מהחפיסות תימכר ב-14.99 אירו, תלווה במארז מיוחד ותהיה ממוספרת מ-1 ועד 1,000 בתעודת מקוריות. בהשראת הרשתות החברתיות, החדשות התפשטו ועם תחילת המכירה בברלין בנובמבר כבר דיווחו כלי התקשורת על תור של עשרות בני אדם שהצטופפו כבר בלילה שלפני וחיכו לפתיחת החנות במרכז העיר.

רק חפיסה אחת הותרה לקונה. מי שתפס מקום בתור אמר כי "ככל שהמספר של החפיסה יהיה נמוך יותר, כך השוקולד יהיה שווה יותר". לפי הדיווחים בעיתון ברלינאי, העומד בראש התור סירב להצעות כספיות להחליף אותו ולקנות את מקומו המוביל. בימים שלאחר מכן נמכרו כמויות מוגבלות גם בערים אחרות ברחבי גרמניה. בעקבות ביקורת ציבורית בשוויץ החברה הודיעה על מהדורה של 1,000 יחידות גם לתושבי המדינה.

נראה כי ההשקעה השתלמה. בשבועות האחרונים התעורר המסחר באותן חפיסות שנמכרו, והמחירים שוברים שיאים. החפיסה מספר אחת נמכרה ב-eBay במכרז גרמני ב-350 אירו, ללא עלות השילוח. המספרים הנמוכים יותר מגיעים ל-250 אירו. עם הזמן, נראה כי המחיר הולך ויורד, ובשבוע שעבר זוג חבילות עם מספרים עוקבים נמכרו אף הם ב-250 אירו.

אבל נראה כי התורים בחנויות של לינדט היו רק ההתחלה. מאז שהחל הטרנד הוויראלי, התואר "דובאי" הפך למשאת נפשם של כל מי שמייצרים דברי מתיקה. בשווקי חג המולד יש מהדורות דובאי מיוחדות של מאפים, ובאינטרנט ניתן למצוא קטעי וידיאו שמורים כיצד להכין את השוקולד בעצמכם.

שוקולד דובאי של לינדט (צילום: AP)
שוקולד דובאי של לינדט|צילום: AP

שורה של יצרניות שוקולד אחרות כבר מציעות "גרסאות דובאי", בדגש על הפיסטוק ולעתים ללא שערות הקדאיף. לקראת חנוכה, הרשת הישראלית "בנדיקט", הפועלת גם בברלין, הודיעה כי תציע סופגניות דובאי מיוחדות במילוי דומה. מלון אדלון היוקרתי ליד שער ברנדבורג, הודיע גם הוא על ייצור מיוחד של מהדורה מוגבלת, במחיר התחלתי גבוה של 69 אירו לחפיסה.

כעת לינדט כבר הוציאה גרסה לקהל הרחב. 10 אירו "בלבד", ללא מספור וללא אריזה יוקרתית. גם הרכב המילוי השתנה קלות. התקווה בקרב היצרנית השוויצרית היא להתרחב לקהלים חדשים בעזרת הטעמים המזרח-תיכוניים, או בהשפעת הרשתות. "זה טוב אם צרכנים יתחילו לאכול שוקולד גם בשווקים כמו אסיה והמזרח התיכון", אמר נציג של תעשיית השוקולד השוויצרית לתקשורת הבריטית.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס