אינטל תחל מחר (ב') בגל הפיטורים והקיצוצים שישפיע על מעל ל-17 אלף עובדים, כך נודע לגלובס. עובדי אינטל בכל העולם, בהם באתרים כגון הודו, ישראל וארה"ב יושפעו ממה שעשוי להיות גל הקיצוצים והפיטורים הגדול ביותר באינטל מאז ומעולם.

ככל שנודע, כבר מחר תשלח אינטל לעובדיה את פרטי התכנית לפרישה מרצון ותציע למעוניינים בכך להירשם. התכנית, המכונה בתוך החברה כ-CPM, קיצור של Corporate People Movement, "תזוזת אנשים בתאגיד" בתרגום חפשי, מאפשרת לעובדים שהיו קרובים לפרישה, כאלה המעוניינים בפרישה, או בעלי דירוג הביצועים הנמוך להיכנס לתכנית עזיבה מרצון שבה הם מסכימים לעזוב תמורת סכום חד פעמי נאה, או פנסיה מכובדת.

אתר החדשות אורגון לייב פירט במהלך סוף השבוע על מהלך דומה שיתקיים בארה"ב: לעובדים באתר הייצור והפיתוח שבפורטלנד נודע כי לאחר שלב הרישום לתכנית פרישה מרצון שיחול מחר (ב'), יחל תהליך הפיטורים "זמן מה לאחר מכן ולהתקדם במהירות", אם כי שלב הפיטורים יחלו רק לאחר שיתברר כמה עובדים ניגשו בסופו של דבר לתכנית הפרישה מרצון. בכל מקרה, העובדים שאינטל תחליט לפטרם יידעו על כך עד תחילת אוקטובר, כלומר עד בעוד כחודשיים, והיא אמורה להתקיים במהירות עד ה-15 בנובמבר, שעד אז מבקשת החברה לקצץ 15% מהעובדים.

Pat Gelsinger Intel פט גלסינגר אינטל (צילום: Intel)
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר|צילום: Intel

בטווח הארוך, מבקשת אינטל לקצץ 10 מיליארד דולר עד השנה הבאה, זאת לאחר שהחברה מתכווצת הן בהיקף ההכנסות שלה, בנתח השוק שלה בתחום המחשבים והשרתים, ובשווי שלה - במהלך יום המסחר האחרון ירד לראשונה מזה עשרות שנים שוויה של אינטל אל מתחת לרף 100 מיליארד הדולר, וכעת היא נסחרת לפי שווי של 97 מיליארד. החברה מתמודדת עם העמקת ההפסדים, תחזיות צמיחה נמוכות ועם תזרים מזומנים שלילי שנגרם בשל השקעות עתק במפעלים חדשים.

"אני לא מרגיש טוב היום", צוטט המנכ"ל פט גלסינגר בשיחה שערך עם עובדיו על ידי האורגון לייב. "התייסרתי לגבי היום בכל השבועיים-שלושה האחרונים. הרבה לילות של קימה ב-2 בבוקר, בגלל שאני יודע שמה שאנחנו עושים משפיע עליכם ועל המשפחות שלהם". באינטל הכינו תכנית לשינוי ארגוני שתכלול הקמת מערך מפעלים חדשים ופתיחתם לייצור עבור לקוחות חיצוניים. החברה לא השכילה לגייס לקוחות רבים למערך, אך מצפים כי השקת טכנולוגיית ייצור חדשה, 1.8 ננומטר בשנה הבאה תהפוך אותה לתחרותית יותר מול טייוואן סמיקונדקטור, יצרנית השבבים הגדולה בעולם.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס