30 אלף נוסעים עוברים בממוצע בנתב"ג בימים האחרונים, חלק גדול מהם משתמש במוניות. רק שלמצוא אחת כזו הפך למשימה בלתי אפשרית. מאות נהגי מוניות הגיעו לעבודה בנמל התעופה בן גוריון בימים האחרונים כרגיל, אבל לא הסכימו לקחת נסיעות - אחרי שגט הפכה למפעילה הבלעדית של שירותי המוניות בנמל התעופה.
הנהגים נדרשו לחתום על חוזה דרקוני, לדבריהם, והעדיפו לשבות. על פי הנהגים, החברה דורשת מהם לחתום על סעיפים שפוגעים בזכויותיהם: הסכמה מראש שלא יוכלו לתבוע את גט, העברת פרטים אישיים גם של לקוחות פרטיים למאגרי החברה - ועמידה בוועדת משמעת במקרה של תלונות נוסעים נגדם.
למצלמה הנסתרת סיפרו הנהגים: "הם לוקחים אלפיים שקל בחודש, הם כל הזמן משנים את התנאים – נהיו מונופוליסטים כי יפעילו גם את הסדרנות". אחד מהם הודה: "אני משתדל לא להגיע לפה. הינה, עכשיו אני נוסע - אני מפסיד כסף". נהג נוסף סיפר: "מעלים לנו את הביטוחים, מעלים לנו את הדלק - לא מקבלים שום החזרים, אנחנו משתדלים לתת את השירות הכי טוב ולא מקבלים בתמורה. אף אחד לא מקשיב לנו, אף אחד לא דיבר איתנו, אין לנו עם מי לדבר - זה מונופול גדול."
"זה חוזה מאוד מאוד גרוע לנהגי מוניות", טוען כפיר בן זינו, יו"ר אחדות נהגי המוניות. "בלית ברירה חתמו - לא כולם, אבל חתמו, כי אין ברירה. גט טקסי הכניסו אותם לפינה, וזה הקש ששבר את גב הגמל, וזה רק ההתחלה, יהיו עוד הפגנות ותראו את זה בשבועות הקרובים - גט טקסי לא רוצים לנהל איתנו משא ומתן, הם לא מעוניינים".
מבחינת גט, מדובר במהפכה של ממש: הנוהל החדש יתיר נסיעה רק בתעריף מונה בתקווה למנוע ניצול של נוסעים, בעיקר תיירים שנעקצים פעמים רבות ומשלמים מחירים מופקעים. "לעניות דעתי, החוזה הוא לא דרקוני", אומר מארק און, מנכ"ל גט טקסי. "נהג שרוצה לקחת נסיעות מהליין, בסופו של דבר, אני בעצם מעביר אליו את הכללים של רשות שדות התעופה: צריך להיות נקי, לתת שירות ברמה גבוהה. אני לא בא לקחת לאף נהג את העבודה שלו, אני לא בא לקחת לאף תחנת מוניות את העבודה. כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה, תעבדו לפי הכללים".
בתקופה הקרובה צפוי מספר הנוסעים לעלות באופן משמעותי בנתב"ג - וכך גם הדרישה של נוסעים למוניות. נקווה שבהקדם יימצא פתרון מספק עבור שני הצדדים, כזה שיוכל למנוע גם את תופעת החאפרים הידועה בנתב"ג וגם ירצה את נהגי המוניות שרוצים להתפרנס בכבוד.