תעריפי החנייה בתל אביב הוכפלו החל מהיום (ראשון), כך בהתאם למהלך שעליו הכריזה עיריית תל אביב בחודש מרץ. המחיר שעמד על כה על 6.70 שקלים לשעת חנייה בכחול לבן, התייקר למי שיבקר במרכז העיר ולא מחזיק בתו אזורי ל-12 שקלים לשעה. במסגרת המהלך הוחלפו בחודשים האחרונים כ-2,000 תמרורים ברחבי העיר.
ברחובות שהם הוצבו התמרורים, הוארכו שעות התשלום בדרך הבאה: חניה בימי ו' וערבי חג תהיה עד 17:00 ולא עד 13:00, וחניה באמצע השבוע במוסדרת בתשלום תוארך מ -19:00 ל-21:00 (חניה עד 17:00 תישאר בלעדית לתושבי האזור כמו היום). בעירייה הדגישו כי תושבי תל אביב-יפו שברשותם תו חניה בתוקף, ימשיכו לחנות ע"פ ההוראות שהיו נהוגות עד כה ובחינם.
"התמרורים החדשים יהיו בצורה של טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים כך שיהיה קל יותר להבינם", כתבו בעירייה, "השינוי בנוסח התמרור נובע, בין היתר, מהצעות שעלו מהציבור להשתמש במידע טבלאי כמקובל במקומות רבים בעולם".
בעיריית תל אביב הסבירו את הסיבה למהלך: "העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם. בנוסף, מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה. גם לאחר העלאת התעריפים, מחירי החניה בכחול לבן למבקרים במרכז העיר יהיו זולים ב 25% ממחירי החניונים העירונים באחוזת חוף, וזולים עוד יותר מהחניונים הפרטיים הפרוסים ברחבי העיר".
ההתייקרות תקפה לאזורים 2,1 ו-4 במרכז העיר כפי שמסומן במפה:
השינוי התאפשר בזכות "רפורמת החניה" שעברה בחוק ההסדרים לפני כשנה, ואפשרה לרשויות המקומיות לראשונה להעלות את מחיר החניה ליותר מ-6.30 שקלים, המחיר שעד כה היה המקסימלי בחוק. הממשלה קידמה את הרפורמה במטרה לצמצם את השימוש ברכב פרטי במרכזי הערים, להוביל לעידוד שימוש באמצעים חלופיים ובראשם תחבורה ציבורית ולהקל על מצוקת החנייה לתושבי האזור.
בעיריית תל אביב ציינו כי הם עדים בשנתיים האחרונות לשינויים משמעותיים בהרגלי הנסיעה של תושבי העיר ושימוש גדל באמצעים חלופיים. כבר נכון לחודש מרץ יותר ממחצית התושבים בוחרים להתנייד לעבודה באמצעים חלופיים לרכב הפרטיים. על פי נתוני השימוש בתחבורה הציבורית בעיר: יותר מ-200 אלף נסיעות באוטובוסים בקרב תושבי העיר ביממה, מקום 3 בארץ לנפש אחרי ביתר עילית ומודיעין עלית - וגידול של כ-25% בשימוש באופניים.