עם העלייה בפקקים אנשים עברו יותר ויותר לקורקינטים החשמליים, כלי שמהווה פתרון מסוים לבעיה הזו. ב"מהדורה המרכזית" בדקו אם ככל שגבר השימוש בכלי - כך גם גברה האכיפה בכבישים ובמדרכות?
על פי הנתונים של ארגון אור ירוק, בשנת 2022 נרשמו 14,896 דוחות לרוכבי קורקינטים חשמליים בכל הארץ, מדובר בעלייה בשיעור של 20% בהשוואה לשנה הקודמת. בממוצע נרשמים כ-40 דוחות ביום. 74% מהם בגין רכיבה ללא קסדה, 17% מהדוחות בגין רכיבה על המדרכה ו-3% בלבד לרכיבה מתחת לגיל 16 - הגיל המינימלי המותר לרכיבה.
באיזו עיר מחלקים הכי הרבה דוחות?
באופן לא מפתיע, תל אביב מובילה עם 5,083 דוחות, 1,947 ברמת גן חולקו 1,947 דוחות לרוכבי הקורקינטים החשמליים ובאילת נרשמו 1,096 דוחות.
למרות העלייה, חלה גם עלייה בשיעור תאונות הדרכים במעורבות קורינקט חשמלי, מה שמראה שהאכיפה עדיין לא מספיקה. בשנת 2022 נרשמה עלייה של 10% בתאונות במעורבות הכלי הזה, 1,469 בני אדם נפגעו ו-5 בני אדם נהרגו.
באילו ערים אין כמעט אכיפה?
בבאר שבע ניתנו בשנה שעברה רק 54 דוחות לרוכבים על קורקינטים חשמליים, בחיפה רק 41 דוחות, ברעננה 12 דוחות ובראשל"צ, העיר הרביעית בגודלה בישראל, נרשמו 6 דוחות בלבד.
למרות התמקדות האכיפה בתל אביב, הנתונים מראים בבירור שאין מספיק אכיפה ברחבי הארץ - ואם זה יימשך כך לצערנו מספר הנפגעים צפוי להמשיך ולעלות.
מנכ"ל אור ירוק עו"ד יניב יעקב התייחס לנתונים: "אנחנו רואים למעשה עבירות חמורות: "נוסעים באור אדום, חוצים, רוכבים על מדרכות, מסכנים קשישים וילדים. אם לא יהיו פה שוטרים שיבצעו אכיפה ונמשיך לראות עוד את הדוחות הבודדים הללו בערים גדולות כמו ראשון, כמו רמת השרון, התוצאות ימשיכו להיות: הרוגים, פצועים - וסכנה של רוכבים שמתפרעים כי הם יודעים שאין שוטרים ואין ניידות".