רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית "צדק תחבורתי" תעבור שינוי - וההנחה תינתן לפי שכונת המגורים ולא לפי העיר, כך פרסמנו הערב (ראשון) לראשונה ב"המהדורה המרכזית". עם זאת, עדיין לא ברור מתי הרפורמה תיכנס לתוקף ואיך ההנחות יינתנו בפועל.
כששרת התחבורה מירי רגב הציגה את תוכנית התעריפים שלה לתחבורה הציבורית הייתה ביקורת על אופן חלוקת ההנחות – ההחלטה הייתה לתת הנחה של 50% במחירי התחבורה הציבורית לכל היישובים באשכול סוציו-אקונומי נמוך. התוצאה הייתה שיהיו יישובים שתושביהם לא יזכו להטבה, למרות שיש בהם גם אוכלוסיות חלשות.
רגב שינתה היום את ההתבססות על יישוב המגורים, וקבעה שהחישוב יתבצע לפי שכונה וכך להוסיף אזורים שלמים למעגל הזכאים. השרה מתכוונת למפות את השכונות שנמצאות באשכול סוציו-אקונומי שונה מהעיר בה הן נמצאות, ותושבי השכונות החלשות היו זכאים להנחה של 50% בתחבורה הציבורית, במנותק מהשאלה באיזו עיר הם נמצאים.
בין השכונות שתושביהן יזכו להנחה: נווה עמל בהרצליה, התקווה ונווה שאנן בתל אביב וקריית משה ברחובות. מאידך, תושבי שכונות חזקות ברשויות חלשות כמו למשל רחביה ומלחה בירושלים לא יזכו להטבה.
השינוי הזה לא מצריך תוספת תקציבית ולכן בין השאר זכה לאישור האוצר, אך כלל לא ידוע ממתי יחולו ההטבות שהבטיחה רגב. נכון להיום, ברוב דרכי תיקוף הנסיעה והתשלום עליה לא נדרשים הנוסעים לספק כתובת מגורים. בחודשים הקרובים אמור להימצא הפתרון שיאפשר את מתן ההנחה על בסיס מקום המגורים באמצעים הדיגיטליים והאנלוגיים, בדומה למתן ההנחה לאזרחים הוותיקים.
השרה מירי רגב: "הרפורמה שלי נועדה לקרב בין הפריפריה למרכז, לצמצם פערים גאוגרפיים וחברתיים, ליצור הזדמנויות תעסוקה, להפחית את מספר תאונות הדרכים, להוריד את יוקר המחייה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, בדגש על יצירת הרגלי שימוש בקרב הצעירים"
"בחודשים האחרונים ניהלתי משא ומתן מול האוצר ואני שמחה לבשר שהרחבנו את תחולת הרפורמה, כך שהזכאות לא תיקבע רק על סמך רמת הסוציו-אקונומי של היישוב אלא ברמת השכונה, מכיוון שלעתים קיימים פערים גדולים בתוך אותה עיר. לשמחתי גם האוצר נרתמו למהלך, והרפורמה תצא לדרך בקרוב היא תכלול את כלל הזכאים, מכל היישובים והשכונות ברחבי הארץ".