הנוסעים שרכשו כרטיסים, חיכו בתור ועברו את בדיקות הדרכונים והביטחון, הופתעו כשהגיעה שעת העלייה למטוס של חברת איזיג'ט לישראל. ברגע האחרון הם נדהמו לגלות שאין להם מקום על המטוס. טיסה שיצאה מנמל התעופה סכיפהול בהולנד השאירה מאחור 18 נוסעים מתוסכלים, והם נאלצו לחפש פתרונות.

"התור היה מאוד ארוך וחיכינו המון זמן, ואחרי זה עוד התעכבנו בביקורת הדרכונים", סיפרו אליעזר ואירינה קפול, שסורבו לעלות על הטיסה. "אימא שלי נכה ולא ידענו מה לעשות, לא אמרו לנו מה לעשות,פשוט עזבו אותנו בצורה קרה", הוסיף אליעזר.

"באופן אישי, הזמנתי את הטיסה הזאת בדקה האחרונה ושילמתי 550 אירו שאף אחד לא הולך להחזיר לי", אמרה טליה רחמים, נוסעת נוספת. "התגובה שלהם הייתה -  'אנחנו לא נותנים לכם לעלות. הישראלים תמיד מאחרים, הטייס החליט באופן אישי שאתם לא עולים'".

אובר בוקינג בטיסת איזיג'ט (צילום: חדשות 12)
הנוסעים בשדה בסכיפהול, הולנד: "התייחסו אלינו בצורה קרה"|צילום: חדשות 12
אובר בוקינג בטיסת איזיג'ט (צילום: חדשות 12)
התמונות מהמטוס לא מותירות מקום לספק: היה מלא עד אפס מקום|צילום: חדשות 12

החברה טענה שהנוסעים שנשארו מאחור איחרו לטיסה, אבל הצילומים מתוך המטוס מראים כי הוא היה מלא עד אפס מקום. "חלק נסעו לבריסל ומשם טיסה לארץ עם קונקשן במקום אחר. כל אחד היה צריך להסתדר לבד ושילם על כך אלפי שקלים", סיפר אורן אדמסקי.

טליה טענה כי "אף אחד לא הסביר לנו שאנחנו יכולים לקבל את הכסף הזה בחזרה, אף אחד לא הסביר לנו שאנחנו זכאים לקבל טיסה חלופית". יניב לניס, מייסד טיסות סודיות, הסביר שכדי לצמצם את האפשרות שתיבחרו לרדת מהטיסה - חשוב מאוד לעשות צ'ק-אין כמה שיותר מוקדם, ואם אתם יכולים, אז גם לשלוח מזוודה לבטן המטוס.

עכשיו, כשנמלי התעופה חזרו לפעילות מלאה, תופעת האובר בוקינג מתגברת וחשוב שתדעו מה מגיע לכם: לפי חוק גם בישראל וגם באיחוד האירופי, אם נשארתם מחוץ לטיסה, חייבים לספק לכם אלטרנטיבה, או פיצוי כספי הולם.