2023 היא שנת מפנה עבור ענף התעופה - השנה בה ככל נראה יושלם שיקום שוק התעופה המסחרית העולמי אחרי הקורונה. בעקבות התנופה החדשה, חברות התעופה עומדות להכפיל את ציי המטוסים שלהן ונפתחו יעדים וקווי טיסה חדשים. הגדלת מלאי הטיסות הגדיל את הביקוש לטייסים, וכרגע חסרים כ-40 אלף טייסים בשוק הטיסות העולמי.
בזירה הישראלית, יצרניות המטוסים הענקיות בואינג ואיירבאס מסתערות על השוק. שתיהן מתחרות על אספקת 30 מטוסים חדשים לאל על, שמתכננת להגדיל את צי המטוסים שלה מ-45 ל-60 בשנים הקרובות. החברה צפויה לנצל את המטוסים החדשים כדי לפתוח קווים חדשים למלבורן ולדובאי. מבחינת ההעדפות של הישראלים, 71% מהטיסות היוצאות מישראל נוחתות בבירות אירופה, 15% לארצות הברית ו-6% למזרח הרחוק.
גם מבנה המטוסים צפוי לעבור שינויים משמעותיים. יצרניות המטוסים הגדולות מפתחות דגמים חדשים של מטוסים צרי ורחבי גוף, חסכוניים יותר, זולים יותר וידידותיים יותר לסביבה. גם פנים המטוס צבור לעבור מתיחות למען שיפור חוויית הטיסה. "יש הרבה חברות תעופה שמחפשות להחליף מטוסים ישנים יותר בדגמים היעילים יותר שזה מצב של Win-Win לתעשייה ולסביבה", הסביר דארן הולסט, סגן נשיא בואינג לשייוק מטוסים אזרחיים.