שלושה ימים בלבד אחרי ההתרגשות סביב הפרסום כי המטוס הגדול והמפואר בעולם יגיע לישראל, חברת התעופה אמירייטס (Emirates) הודיעה היום (ראשון) על דחיית טיסת הבכורה שלה לתל-אביב עד להודעה חדשה, בשל הגבלות הקורונה החדשות. 

אמירייטס מודיעה על דחייה בהשקת קו הטיסות החדש שלה לתל-אביב שתוכנן להתקיים ב-6 בדצמבר, וזאת עד להודעה חדשה. הדחייה נובעת מהשינויים האחרונים בהנחיות הכניסה לישראל. החברה מסרה כי היא מחויבת להשיק את קו הטיסות החדש שלה לתל-אביב ברגע שהמצב יאפשר, והיא תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם כל הרשויות והגורמים הרלוונטיים, עם ההתפתחויות והשינויים בהנחיות.

"אנו ממשיכים לעקוב באופן הדוק אחר המצב ופועלים בכפוף להנחיות רשויות הבריאות והממשלה. כחברת תעופה, אמירייטס ממשיכה ליישם את אמצעי הבריאות והבטיחות מהמובילים בתעשייה, באוויר ועל הקרקע. הבריאות והבטיחות של הלקוחות, העובדים והקהילות שאנו משרתים ברשת הנתיבים שלנו נמצאים בראש סדר העדיפויות של החברה. אנו מצטערים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחות ונסייע להם בהתאמת תוכניות הנסיעה שלהם", מסרו בדוברות החברה.

ה-A380 של איירבוס הוא מטוס רחב-גוף הבנוי משתי קומות של מושבי נוסעים. טיסתו הראשונה הייתה בשנת 2005, והחברה הראשונה שקיבלה את הדגם היא סינגפור איירליינס. מבחינת יצרנית המטוסים האירופית, המטרה בהשקת מטוס כזה הייתה לתת מענה לדגמי ה-747 של בואינג, והדגש היה לייצר יתרון בחוויית הטיסה.

_OBJ

"זה מטוס שתוכנן עם המון חשיבה לנוסע ולמעשה הוא מייצר 'בעיה', משום שאחרי שטסים בו קשה לטוס במטוס אחר", אומר לגלובס יותם אביטן, המפעיל את האתר Aviationews.co.il. "מנגד", אומר אביטן, "החשיבה הייתה בעיקר על חוויית הנוסע ופחות על האתגרים שהמטוס הזה ייצר לחברות התעופה. זה מטוס לא כלכלי משום שקשה למלא אותו. אם היה לו פוטנציאל עוד לפני המגפה, הגיעה הקורונה ודי מחקה אותו. לופטהנזה למשל קרקעה את כל הצי שלה שהוא רק בן 6 שנים, וגם סינגפור איירליינס וקוואנטס רק כעת מחזירות את המטוסים לפעילות".