בשורה לרוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים: ועדת שרים לענייני חקיקה העבירה היום (ראשון), לקריאה ראשונה כמה תיקונים בפקודת התעבורה. התיקונים לחוק שהועברו רלוונטים לקטינים מתחת לגיל 16 המשתמשים בכלים הקלים, טרם הגיעו לגיל המתיר להם להוציא רשיון נהיגה. המטרה - יצירת הרתעה אפקטיבית.
בשנים האחרונות חלה עלייה בתאונות עם מעורבות הכלים החשמליים, על פי עמותת אור ירוק, 17 רוכבים נהרגו בתאונות דרכים מאז תחילת השנה. נתון בהחלט מדאיג, והממדים מצביעים על תופעה שיש להילחם בה. בחלק מהמקרים מדובר ברוכבים ורוכבות שנמצאים מתחת לגיל המותר לרכיבה ובעצם משתמשים שלא כחוק בכלים, ומסכנים את משתמשי הדרך וכמובן את עצמם.
החלטה בנושא אמנם קיימת כבר משנת 2018, אולם מאז לא נרשמה כל התקדמות. התיקון לחוק שהועבר לכנסת היום קובע מהן העבירות בגינן ידחה בשנה גיל הזכאות לקבלת רשיון נהיגה לרכב.
• מעבר על הגיל המזערי לנהיגה על אופניים/קורקינט עם מנוע עזר
• החובה לנהוג באופניים/קורקינט עם מנוע עזר כשהם תקניים
• החובה לעמוד בהכשרה לביצוע נהיגה עם מנוע עזר - מתייחס למי שמלאו לו 18 ואין לו רישיון נהיגה, או קטין מתחת לגיל רישיון שלא הוציא תיאוריה
מעמותת אור ירוק נמסר: "אנו מברכים על הצעת החוק אשר תגרום לצעירים לחשוב פעמיים לפני שהם עולים על קורקינטים ואופניים חשמליים ונוסעים בניגוד לחוק. הגברת ההרתעה בקרב צעירים עשויה להגביר את הבטיחות שלהם וגם את הבטיחות של כולנו אבל היא חייבת לבוא במקביל לחיזוק האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים וברחובות הערים. החוק לא יהיה אפקטיבי ומשמעותי אם המשטרה לא תאכוף אותו. חייבים להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים כדי לייצר אווירה הרתעתית כזאת שתמנע עבירות תנועה ותוביל לצמצום מספר ההרוגים והנפגעים הגבוה מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים"
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הגיבה: "מדי יום אנחנו שומעות על רוכבות ורוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים שנפגעים בתאונות דרכים, חלקן נגרמות כתוצאה מנהיגה פרועה ולא זהירה, חוסר ניסיון וסיבות נוספות. זמינות הכלים הקלים החשמליים היא מבורכת, אבל שימוש שנעשה בהם על ידי רוכבים מתחת לגיל המותר לרכיבה או קטינים שטרם הוציאו רשיון, שאינם מנוסים מספיק ואינם מכירים את חוקי הדרך. על מנת להגן על חיי הרוכבות והרוכבים, ושאר משתמשי הדרך, החלטנו לקדם חקיקה שתרתיע מפני שימוש חסר אחריות ומסוכן".