בתוך שטח אש ובניגוד לחוק: מגרטת אוטובוסים שפועלת במערב בנימין, אחראית לפירוק עשרות אוטובוסים של אגד, ועושה זאת באופן בלתי חוקי ולא מבוקר, שעלול לסכן חיי אדם. האוטובוסים של החברה נמכרים לבעלי המגרטה על אף שהדבר מנוגד לחוק. באגד טוענים שישנו רוכש מסוים שקונה מהם את האוטובוסים והוא זה שמוכר אותם למגרטה, ולכן אין הדבר באחריותם, עם זאת הם לא מוכנים למסור את שמו של אותו קונה. במנהל האזרחי טוענים שהמקרה מוכר לגורמי האכיפה.
"האתר הלא חוקי לפירוק אוטובוסים בלב שטח אש של צה"ל מהווה תחנה מרכזית של פגיעה סביבתית, זיהום קרקע ומפגע נופי חמור", הסביר איתן מלט, רכז הפעילות של תנועת רגבים ביהודה ושומרון. "זו תחנה מרכזית להפצת חלפים לא מפוקחים שחוזרים לשוק השחור, ותחנה מרכזית לחוסר משילות ואכיפה. כל זה מתרחש ללא פיקוח וללא אכיפה. האוטובוסים מגיעים מירושלים ותל אביב מבלי כל הפרעה, כשכל אחד מהגורמים מקטין ראש ומסיר אחריות. זהו מצב שלא ניתן להשלים איתו".
ואכן במגרטה הבלתי חוקית מפרקים אוטובוסים רבים ללא כל היתר ויוצרת מפגע סביבתי ותברואתי חמור. יש לציין שהמגרטה נמצאת בתחום שטחי C, כלומר שטחים שנמצאים בשליטה בטחונית ואזרחית ישראלית. במנהל האזרחי טוענים שהמקרה מוכר לגורמי האכיפה ופעילות אכיפה במקום תתבצע בהתאם לסדרי העדיפויות.
עד שסדרי העדיפויות יגיעו למפגע הסביבתי הזה, יש מי שמרוויח מחוסר המשילות ביהודה ושומרון. שני הצדדים, המגרטה ומוכר האוטובוסים, מרוויחים הן מהגריטה והן ממכירת החליפים הלא מפוקחים, זאת במקום שחברה ישראלית וחוקית תרוויח מכך ואף תשלם על כך מיסים למדינת ישראל.
מחברת אגד נמסר בתגובה: "חברת אגד מוכרת אוטובוסים ישנים שיצאו משימוש. מטבע הדברים אוטובוסים אלה נמכרים כגרוטאות. אגד ערכה הליך תחרותי לשם מכירת הגרוטאות ונקבע בו זוכה. מרגע שהרוכש, אשר זכה בהליך התחרותי, רכש את האוטובוסים והם יצאו מרשותה של אגד, אין לאגד כל אחריות למעשיו של הרוכש. כמובן שלטעמנו על הרוכש לפעול כדין, אך כאמור אין לנו כל אחריות למעשיו. ככל שאכן הרוכש פועל שלא כדין, כמתואר במכתב, על רשויות המדינה לפעול לשם אכיפת החוק".