פרסום ראשון: למרות שכמעט 60 אלף ישראלים כבר נדבקו בקורונה מאז פרוץ המגפה, חברות הביטוח הגדולות בישראל שמשווקות ביטוחי בריאות לא מוכנות לקבל חולים מאומתים ומסרבות לבטח את מי שנדבק בנגיף משיקולים מסחריים. הממונה על שוק ההון יפתח בחקירה נגד חברות הביטוח.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

חברת הביטוח הפניקס מוכרת למרבית הישראלים ביטוחי בריאות, חוץ מלחולים בקורונה. "זה סיכון לחברת ביטוח", אמר נציג החברה בשיחה עם חדשות 12. "חברת ביטוח היא חברה כלכלית, היא רוצה להיות רווחית, היא לא תיקח סיכונים יותר מדי מסוכנים עבורה".

כשנציג אחר של החברה נשאל אם גם חולי קורונה יכולים לרכוש ביטוח בריאות, הוא השיב: "וואלה, שאלה יפה. בינתיים לא ניתן לעשות ביטוחי בריאות כי למעשה יש כרגע קורונה, אין מה לעשות. יש לזה השלכות".

בדיקת קורונה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש/90 )
בדיקת קורונה|צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש/90

נציג אחר סיפק תירוצים משלו: "תרצי להיות מטופלת בבית חולים פרטי או לעשות ניתוח באופן פרטי או דברים כאלו, חברת הביטוח צריכה לשלם לך על הדברים הללו. ואז מבחינתה, היא מהווה סיכון שהיא תצטרך לשלם מתישהו".

במנורה מבטחים אמנם מתהדרים בפרסומות ביתרונות שמעניק ביטוח הבריאות שלהם, אלא שחולי קורונה הם מעניקים יחס אחר לגמרי. "תראי, יולן, די, אין אפשר לבטח אותך כרגע", אמר נציג החברה. "עצם העובדה שאת חולה בווירוס הקורונה, כרגע אף חברת ביטוח לא תקבל אותך לביטוח. זו מחלה, וירוס, שאנחנו לא בדיוק מכירים ואלה ההנחיות שיצאו. אי אפשר לבטח בן אדם שיש לו קורונה".

_OBJ

כמו ליתר החברות, גם לנציגת הראל היו תירוצים רבים באשר לסיבה שחברת הביטוח אינה מוכנה לבטח חולים בקורונה: "זה כמו שבן אדם יעשה ביטוח לרכב כשיש לו מראה מנופצת. מן הסתם החברה שמבטחת לו את הרכב תגיד לו על המנורה המנופצת שהייתה לפני שרכשת אצלנו ביטוח. אנחנו לא נתקן לך אותה עכשיו בגלל שאתה עושה ביטוח".

חברות הביטוח מעדיפות שוב ושוב את השיקולים המסחריים על חשבון הציבור, אך נדמה שהפעם זה עובר כל גבול. בעקבות הפרסום, הממונה על שוק ההון הודיע שיפתח בחקירה נגד חברות הביטוח שמסרבות לבטח חולים בקורונה: "הרשות תנקוט בצעדים הנדרשים והראויים אל מול החברות שלא פעלו כחוק".

מחברת הפניקס נמסר בתגובה: "חשוב לנו להבהיר כי איננו דוחים פניות של חולי קורונה באופן גורף - וזוהי מדיניות ברורה של החברה. מעבר לכך, איננו דוחים פניות על הסף על סמך שיחה טלפונית. מדובר במקרה בודד בלבד ובטעות מצערת של מוקדן שענה על דעת עצמו - וזאת בניגוד למדיניות החברה ולנהלים. ככלל, כל מצב בריאותי נבחן לגופו, תוך התייעצות עם רופאי החברה, ולא על סמך שיחה עם המוקד. אנו מצרים על הטעות שנפלה ונמשיך לחדד את הנהלים בקרב כלל עובדי החברה".

מחברת הראל נמסר: "החברה אינה כוללת בשאלות החיתום שהיא שואלת את המועמדים לביטוח שאלות לגבי הידבקות בקורונה. נכון למועד זה, מדיניות החברה לא השתנתה בנושא זה".

חברת מנורה מבטחים סירבה להגיב.