הנה באה הרכבת, אבל לא אצלנו: בישראל יש ויכוח גדול סביב השאלה מתי יש להחזיר את פעילות הרכבות לשגרה ובאילו תנאים, אבל דווקא במקומות רבים בעולם התחבורה הציבורית חזרה לפעול - וכמעט ללא מגבלות. בניו יורק, הרכבת התחתית פועלת באופן מלא לאורך היום כשבמהלך הלילה היא עוברת חיטוי, בגרמניה פתחו את הרכבות כבר לפני שבוע וחצי.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
במוקד ההתפרצות הראשון - מחוז ווהאן שבסין - סגרו את הרכבות כשהקורונה החלה להתפשט, אבל כבר ב-8 באפריל חידשו את תנועת הרכבות באופן מלא. גם את הסאבוויי וגם את הרכבות הכבדות החזירו לפעילות תחת מגבלות של מדידת חום בלבד, ללא מגבלה על כמות הנוסעים או המרחק ביניהם בתוך הקרון.
בבריטניה - הממשלה ביקשה מהציבור להימנע משימוש ברכבות, אבל התחנות עדיין עובדות לטובת העובדים החיוניים. הקווים פועלים בלוח זמנים מצומצם, הנוסעים מתבקשים לרכוש כרטיס מראש, לעטות מסיכת פנים ולשבת במרחק של כיסא אחד לפחות זה מזה.
בגרמניה, מערכת הרכבות נפתחה במלואה כבר ב-29.5, ללא מגבלות על מספר הנוסעים שנכנסים לכל קרון. אבל הדרישה היא למסכת פנים, ועם המלצה לשמירת מרחק של מטר וחצי בין נוסע לנוסע - והימנעות מתשלום במזומן.
בניו יורק, הסאבוויי פועל באופן מלא לאורך היום, אבל בין השעות 1:00-5:00 לפנות בוקר הפעילות נפסקת לצורך חיטוי הקרונות. בזמן הזה מגבירים את תדירות האוטובוסים בעיר.
בכל המדינות מבינים שהתחבורה הציבורית עלולה לסייע להתפשטות הווירוס, אבל ברובן המוחלט ממשיכים להפעיל אותה גם עכשיו תחת מגבלות, ולא תמיד מחמירות במיוחד.