מיליארד דולר בדקה: 9 שעות עברו מאז תחילת יום הרווקים הסיני וקמעונאית הענק האינטרנטית עליבאבא הגיעה למכירות של 24 מיליארד דולר - כמעט שני שליש ממחזור המכירות הרבעוני של המתחרה האמריקנית, אמזון. בקצב הזה נראה שעליבעבא תפרוץ היום (שני) את גבול 30 המיליארד שאליו הגיעה בשנה שעברה - זאת בצל ההאטה הדרמטית בכלכלה הסינית ומלחמת הסחר עם ארה"ב.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
מעליבאבא, החברה שמחזיקה בין השאר באתר המכירות הפופולרי "עלי אקספרס", נמסר כי המכירות הגיעו למיליארד דולר בתוך דקה ושמונה שניות מהרגע שהתחיל היום. החברה מצפה ליותר מ-500 מיליון משתמשים שירכשו היום מוצרים מאתרי החברה, כ-100 מיליון יותר מאשר בשנה שעברה.
על פי הנתונים האחרונים עליבעבא קפצה ב-9 השעות הללו ב-25%, אך אנליסטים צופים האטה מסוימת מקצב הצמיחה מיום הרווקים של השנה שעברה. על פי התחזיות הצרכנים יבזבזו 10% יותר כסף ביום הרווקים של 2019 מאשר באותו יום אשתקד, זאת לעומת פער של 27% בין 2018 למכירות ב-2017.
יום הרווקים פסטיבל קניות והנחות שיזם מנכ"ל עליבאבא דניאל זנג בשנת 2009 והפך ליריד המכירות האינטרנטי הגדול ביותר בעולם. הוא מקביל ל"יום שישי השחור" ול"סייבר מאנדיי" באמריקה, ומידי שנה המכירות בו עולות על המכירות בשני הימים הללו ביחד.