בני הזוג יובל וגל מנדלסון רכשו לפני כשנה כרטיסי טיסה לברצלונה עם חברת ארקיע. בסיום החופשה המוצלחת, כשהשניים הגיעו לשדה התעופה בדרכם חזרה לארץ, הדברים החלו להשתבש עבורם.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
בהתחלה, לאחר שכל הנוסעים עלו על המטוס, הם קיבלו הודעה שאחד הנוסעים לא הגיע ועליהם להמתין. רק לאחר כשעתיים של חוסר ודאות קיבלו הנוסעים את הבשורה שאין אישור טיסה ושעליהם ללכת לבתי מלון שונים בעיר עד שימצא מועד טיסה חדש.
לאחר הירידה נאמר להם שהטיסה תתעכב ב-18 וחצי שעות. הם פנו לנציג ארקיע בבקשה לארגן להם טיסה חלופית אך זה טען בפניהם כי הדבר לא בסמכותו. "אחרי שבדקנו את זכויותינו כנוסעים, התברר לנו שארקיע לא פועלת על פי החוק", טען יובל. "החברה לא הציבה במקום שום נציג מטעמה שיסביר לנוסעים את זכויותיהם ומה עליהם לעשות. רק חילקו לנו כריכים ובקבוקי מים. את המזוודות קיבלנו רק בשלוש לפנות בוקר".
אחרי שהגיעו למסקנה שארקיע לא תתן להם מענה, החליטו בני הזוג לרכוש כרטיסי טיסה על חשבונם בחברת אליטליה, עם עצירה ברומא, כדי שיוכלו לטוס לישראל בהקדם ולא להיתקע שעות ארוכות בשדה התעופה בברצלונה. בסופו של דבר הזג נחת בארץ באיחור של 13 שעות.
לאחר הנחיתה החליטו השניים לשלוח מכתב לארקיע בו דרשו לפצות אותם על הנזקים הכספיים ועוגמת הנפש שנגרמה עקב דחיית הטיסה, אך הם לא זכו לקבל שום מענה. "החברה התעלמה לחלוטין מהפנייה שלנו. אין עם מי לדבר. הכול התנהל במייל ובפקס וכל פעם קיבלנו מענה לקוני שהנושא בבדיקה ויחזרו אלינו. לפני הגשת כתב התביעה פנינו אליהם שוב והתעלמו מאיתנו במשך חודשיים. בסוף החלטנו לתבוע ולא לוותר על מה שמגיע לנו".
בני הזוג הגישו תביעה נגד ארקיע לבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה. ארקיע הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה על הסף בנימוק שהטיסה נדחתה שלא באשמתם עקב תקלה שהייתה במטוס בארץ ושהיה אמור לנחות בברצלונה ועקב אירוע ביטחוני. בהמשך טענו בארקיע שהייתה גם תקלה במערכת הרדאר של הבקרה האווירית באירופה שגרמה לשיבושים במערך הטיסות וכל הניסיונות לקבל אישור חריג עלו בתוהו ולכן הטיסה נדחתה ליום למחרת.
בני הזוג ציינו מצדם שהחברה לא הציגה שום ראייה לתקלה שאירעה במטוס בארץ ואם ניתן היה למנוע אותה.
כך, לאחר שנה וחודשיים מיום המקרה, הרשמת הבכירה, אפרת רחלי מאיר, פסקה כי ארקיע תפצה את בני הזוג בכ-9,000 שקל. הרשמת ציינה בפסק הדין שלא הוכח שהוצעה לתובעים בזמן אמת טיסה חלופית או השבת כספם בגין רכישת הכרטיסים וכי הטיסה שארקיע הוציאה לאחר מכן אינה בגדר טיסה חלופית.
"אני שמח שלא ויתרנו והחלטנו לצאת למאבק בארקיע שארך 14 חודשים. במקרים כאלה חשב לא לוותר ולשמור את כל הקבלות", סיכם יובל את החוויה שעבר.