בני זוג מצפון הארץ, שרכשו חבילת נופש לשישה ימים בטורקיה דרך סוכנות נסיעות, הופתעו לקבל ביום האחרון של חופשתם שיחת טלפון ממכרה שהיתה איתם בטיול, שבישרה להם שעליהם להתייצב מיד בשדה התעופה אחרת יפספסו את טיסתם חזרה לארץ.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
"היינו ביום האחרון של הטיול ותכננו לצאת לשיט", טענו בני הזוג. "לאחר שקיבלנו את הטלפון המפתיע, בלי לחשוב הרבה, התארגנו בבהילות, עזבנו את המלון והגענו במונית לשדה התעופה. אף אחד מסוכנות הנסיעות לא עידכן אותנו שהטיסה הוקדמה ושמקצרים לנו את הנופש ביום אחד. הפסדנו הרבה כסף בגלל זה".
בני הזוג הגישו תביעה נגד סוכנות הנסיעות והסוכן שאיתו עבדו לבית המשפט לתביעת קטנות בקריות, על הנזקים הכספיים ועוגמת הנפש שנגרמה להם מקיצור הטיול. הם תבעו פיצוי של 17 אלף שקלים.
חברת הנסיעות הודתה שקיבלה הודעה מהספק על שינוי מועד הטיסה ובגלל טעות אנוש לא הספיקה לעדכן את בני הזוג בזמן. הצדדים הסכימו שהשופט יחליט על הסכום הפיצוי שיינתן לבני הזוג וזאת על דרך הפשרה. השופט קיבל את התביעה ופסק כי סוכנות הנסיעות תשלם לבני הזוג פיצוי של 4,350 שקלים.