מסוק האפאצ'י (צילום: אדר יהלום, חדשות)
מסוק האפאצ'י|צילום: אדר יהלום, חדשות

יממה לאחר התרסקות מסוק האפאצ'י בה נהרג רס"ן במילואים דודי זוהר, בבסיס חיל האוויר רמון נמשכת החקירה בעוד הצוותים בודקים את הממצאים והראיות בשטח. מהחקירה הראשונית עולה כי בטרם ההתרסקות דיווחו הטייסים על תקלה שקשורה להיגוי רוטור הזנב, תקלה חמורה שמחייבת נחיתת חירום על מסלול בבסיס ולא בשטח.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מרגע שדיווחו הטייסים על התקלה עד שהגיעו לנחיתה בבסיס עברו 9 דקות. תקלה בהיגוי רוטור הזנב היא אחת התקלות שנחשבות הכי נדירות ומורכבות לתפעול בחירום, ובמערך המסוקים מתרגלים התמודדות איתה פעמים רבות בסימולטורים.

רס
דודי זוהר ז"ל|צילום: דובר צה"ל

בינואר האחרון קורקע כל מערך האפאצ'י בשל סדק ברוטור האחורי שהתגלה באחד המסוקים. מהחקירה היום עלה כי הלהבים של רוטור הזנב נמצאו שלמים, ולכן בשלב זה יודעים לומר שהלהבים הם לא החלק שכשל, כפי שחשדו. 

זוהר ז"ל היה טייס אפאצ'י בן 43 במילואים מחיפה הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים, אישה והורים. הלווייתו תתקיים היום ב-18:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה. בהתרסקות נפצע קשה גם טייס נוסף, המשרת בשירות סדיר.

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, מינה צוות מומחים בראשותו של קצין בדרגת אלוף משנה לבחינת האירוע - זאת בנוסף לצוות החקירה שהגיע לבסיס דקות לאחר התאונה על מנת לתחקר את האירוע. רק לפני שבוע אירע מקרה דומה, בו מסוק דיווח על תקלה ונחת בשטח בדרום הר חברון. בצה"ל בוחנים את שני המקרים לעומק על מנת לבדוק קשר אפשרי ביניהם.