ישראל כץ, משה גפני (צילום: פלאש 90, מארק ישראל סאלם, יונתן סינדל)
עימות נוסף?|צילום: פלאש 90, מארק ישראל סאלם, יונתן סינדל

על סדר היום של ועדת הכספים שהתכנסה היום (ראשון) עמדה בין היתר בקשה של משרד התחבורה להעביר תקציב של יותר מ-600 מיליון שקלים לרכבת ישראל ולרכבת הקלה - אלא שבאופן מפתיע הנושא לבסוף כלל לא עלה לדיון ובמשרד התחבורה מאשימים כי מדובר ב"נקמה" של יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה) על עבודות התשתית של הרכבת בשבת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

התקציב המדובר מיועד בין היתר לפיתוח קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב, פיתוח רכבת העמק וגם תשלום לקבלנים. גורמים במשרד התחבורה אומרים כי גפני "דרדר את ההצעה במורד סדר היום" ולבסוף כלל לא דנו בה. "זה נראה כמו נקמה על סוגיית העבודות בשבת", אמרו הגורמים.

התוצאה האפשרית היא שעבודות הרכבת עלולות להתעכב ושקבלנים עלולים לתבוע את הרכבת בשל עיכוב בתשלום. "אם יתברר שגפני מונע משיקולים פוליטיים בנושאים ממלכתיים ומקצועיים, אנו רואים זאת בחומרה ונפעל בהתאם", אמרו במשרד התחבורה.

גפני מצידו לא התרגש במיוחד מההאשמות של בכירי המשרד. "אני לא מחויב לדון בכל הצעה שעולה לסדר היום", אמר יו"ר ועדת הכספים לחדשות 2. "אשקול זאת ואם זה יהיה ראוי - הכסף יועבר".

משבר הרכבת פרץ לפני כשבועיים, זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו הורה לבטל את העבודות שתוכננו לסוף השבוע במספר אתרים של רכבת ישראל, רגע לפני כניסת השבת - בלחץ המפלגות החרדיות.

הוראה זו של נתניהו, גרמה לשיבושים קשים בתנועת הרכבות עם צאת השבת ולאורך יום ראשון - זאת לאחר שעובדי הרכבת כבר פירקו את הפסים לצורך ביצוע עבודות התשתית. מצב זה גרם לעימות חריף במיוחד בין נתניהו לשר התחבורה ישראל כ"ץ - מה שכמעט והוביל לפיטוריו של האחרון.