הפלסטינים זועמים על תכנית השר כ"ץ: יממה לאחר שחשפנו כאן בחדשות 2 את היוזמה השנויה במחלוקת של שר התחבורה לחבר את ירושלים להתנחלויות המצויות בסביבת העיר באמצעות הרכבת הקלה, ברשות הפלסטינית מגיבים היום (רביעי) בזעם על היוזמה - וטוענים כי מדובר בתכנית נוספת שמטרתה "לגזול שטחים מאדמת פלסטין".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדושת 2 בפייסבוק
בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ הפלסטינ נמסר כי "השרים הישראלים הימנים בשלטון מתחרים אחד בשני, כדי להוציא תכניות ופרויקטים במטרה לגנוב עוד מאדמת פלסטין הכבושה - זאת כדי לשרת את האיטנרס של הרחבת ההתנחלויות".
עוד הוסיפו ברמאללה כי התכנית נועדה "לסגור על הפלסטינים ולהפריד את השכונות הפלסטיניות אחת מהשנייה, כדי להפוך את חיי הפלסטינים לגיהנום ולסגור את הדלת באופן סופי להקמת מדינה פלסטינית".
"גם מי שגר בגוש עציון זכאי לשירותי תחבורה ציבורית ראויים"
אמש דיווחנו כאן כי השר כ"ץ אישר את קידומה של תכנית שתחבר באמצעות רכבות קלות את ירושלים להתנחלויות הנמצאות בסביבת העיר. רשת הקווים החדשה אותה אישר כ"ץ תתווסף לזו הקיימת בבירה ותחבר מספר יישובים מחוץ לה המצויים מעבר לתחומי הקו הירוק.
לשאלת חדשות 2 האם הקווים המתוכננים מיועדים לכל התושבים כאחד - ישראלים ופלסטינים, נמסר ממשרד התחבורה כי הם מיועדים לכולם וכי העלות לכך כלולה בתקציב הפרויקט. עוד נמסר כי עלות הקמת הקו תוצג בהמשך.
על פי התכנית המדוברת תבוצע הרחבה של רשת הקווים הקיימת באמצעות ארבעה קווים, זאת לצד מספר קווים שנמצאים כבר בבנייה. הקו הראשון יוביל למעלה אדומים דרך הגבעה הצרפתית, הקו השני יוביל ליישוב אדם, השלישי - מעטרות לקלנדיה, ואילו הקו הרביעי - לגבעת זאב. מלבד ארבעת הקווים המובילים להתנחלויות מחוץ לקו הירוק, מתוכנן קו נוסף שיוביל למבשרת ציון.
השר כ"ץ הסביר כי מטרת המהלך היא לספק שירותי תחבורה ליישובים המדוברים באופן שווה לאלו שבתחומי הקו הירוק. "אני רואה את ירושלים וירושלים רבתי כיחידה אחת", אמר השר. "מי שגר בגוש עציון, בבבנימין, במעלה אדומים, בבית שמש ובמבשרת צריך לקבל שירותי תחבורה ושירותי נגישות באותה מידה. מי שיבוא ויגיד ש'צריך לשים מחיצה מלאכותית מאחר שהתושבים גרים מעבר למה שהיה מוגדר פעם הקו הירוק' - אנחנו כמובן לא מקבלים את הטענה הזו".