מערכת הביטחון סיימה את שילוב מערכות המודיעין במטוס "אורון" - שעשה שלב נוסף בדרך להיקלט בצה"ל. בימים האחרונים נערך טקס חגיגי לציון אבן הדרך המשמעותית בהשתתפות בכירים ממערכת הביטחון וצה"ל. כעת המטוס עובר לשלב המתקדם של טיסות ניסוי משותפות לחיל האוויר ולתעשייה האווירית. המטוס הוא פיתוח משותף של מפא"ת במשרד הביטחון וחטיבת אלתא בתעשייה האווירית, יחד עם חיל האוויר, אגף המודיעין וזרוע הים.
מדובר על מטוס אחיזת שטח ראשון ומתקדם מסוגו בעולם, שמצויד ב"מערכות חישה ותקשוב פורצות דרך", שיעניקו לצה"ל ממד מודיעיני חסר תקדים לאחיזה של שטח עצום למעקב בזמן אמת אחר תנועות קרקעיות, בכל מזג אוויר ותנאי ראות. הוא יופעל על ידי טייסת 122 "נחשון" של חיל האוויר.
"יאפשר להתמודד גם עם איומים עתידיים בכלל זירות הפעולה של ישראל"
"מטוס ה'אורון' הוא מטוס רב-זרועי מרובה סנסורים שעתיד להקנות לצה"ל יכולות מבצעיות 'שוברות שוויון' אל מול האתגרים העומדים בפנינו גם בזירות רחוקות מאוד", מסר סא"ל יועד, ראש ענף מטוסי משימה במפא"ת. "ייחודיות המטוס מתבטאת ביכולת איסוף ואחיזת כמות עצומה של מטרות בזירה רחבה, בכל מזג אוויר ותנאי ראות, מטווח גדול, בזמן אמת ובדיוק רב. במערכות המטוס שולב ידע טכנולוגי ייחודי אשר נצבר לאורך השנים בקרב התעשייה ומפא"ת, דבר שיאפשר להתמודד גם עם איומים עתידיים בכלל זירות הפעולה של ישראל. ה'אורון' הוא תוצר של תהליך הפקת לקחים מבצעי גם בהסתכלות בין-לאומית מרחיבה".
סא"ל א', מפקד טייסת 122 בחיל האוויר שתפעיל את ה"אורון" הוסיף: "מדובר במטוס בעל יכולות ייחודיות המבטא את החוזק והעוצמה בשותפות של כלל זרועות צה"ל. טייסת 122 של חיל האוויר, מבינה את כובד האחריות במימוש ייעוד המטוס ויכולותיו לטובת שמירה על ביטחון המדינה. אני בטוח כי שלב הטיסות המשותפות יאפשר להכשיר את אנשינו באופן אפקטיבי ולקצר את לוחות הזמנים בדרך לקליטה מבצעית".
גדעון לנדא, מנהל מפעל מערכות מוטסות בחטיבת אלתא בתעשייה האווירית, סיכם: "אין ביטוי טוב יותר לעוצמתנו האסטרטגית משילוב יכולות מטוס ה-'אורון' בסינרגיה מלאה עם אחיו 'שביט' ו-'עיטם', פרי עמלנו. זהו רגע משמעותי ומרגש עבורנו כאנשי התעשיה הביטחונית וכאזרחים במדינת ישראל".