כחלק מהצעדים שנקטה הממשלה במאמץ למנוע את התפשטות זן אומיקרון בישראל פורסמו רק לפני כשבוע תקנות חדשות שאוסרות על הפעלת תחבורה ציבורית מנתב"ג. אולם, תיעוד שהעלה לרשת איש התקשורת דרור רפאל ששב מאיטליה, מראה כי אוטובוסים פרטיים, שבשלב זה לא ברור מי שלח אותם, אוספים נוסעים שחוזרים מחו"ל ולוקחים אותם לתחנת הרכבת בתל אביב.

לפי ההנחיות החדשות של הממשלה, הופסקה פעילות הרכבת והאוטובוסים היוצאים מנתב"ג וכל השבים לארץ מחו"ל יכולים לנסוע בכלי רכב פרטי, במונית פרטית או שבני משפחה יאספו אותם.

בניגוד גמור לאותן הנחיות, אתמול בשעות אחר הצהריים חיכתה הפתעה לישראלים שחזרו מחו"ל וחשבו שיצטרכו לחכות זמן רב למונית ולשלם סכום גבוה. אוטובוסים פרטיים, שלא שייכים לאף חברת אוטובוסים מוכרת, המתינו מחוץ לטרמינל, אספו את מי שלא הצליח לעלות על מונית והסיעו אותם לתחנת הרכבת ההגנה בתל אביב.

דרור רפאל באטובוס נתב
צילום: דרור רפאל

התוצאה, נוסעים שהגיעו ממדינות שונות ואמורים להיות בבידוד מיד לאחר חזרתם התערבבו ביחד באוטובוסים ולאחר מכן גם ברכבת עם נוסעים שלא היו כלל בחו"ל.

דרור רפאל מגיש "הבוקר" ב-90 FM שב אתמול מרומא והתפלא לראות את האוטובוסים האלה מחכים ביציאה מהטרמינל. רפאל שעלה על אחד מהם ולא התבקש לשלם על הנסיעה, אמר ל-N12 ש"מדובר בסיטואציה הזויה".

בפוסט שכתב בפייסבוק הוא תיאר: "זו פשוט קומדיה ישראלית פסיכית שלא תיאמן. באין רכבות, ביציאה מהנמל, יש תור מטורף למוניות ספיישל, שכמובן לא עומדות בעומס. כל הבאים מכל הטיסות נכנסים גם לאוטובוס דחוס ואז גם לרכבת, אבל לא מנתב"ג אלא מתל אביב. העיקר שצריכים בידוד".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הגעת נוסעים מחו"ל שלא יכלו להתפנות לתל אביב וירושלים בשל הפסטיגל, וכבישים חסומים בתל אביב בצרוף תאונה בכביש 1 שחסמה את הכביש, כולל מזג אוויר סוער, הצריכו ניהול של שיקול דעת למניעת סכנה בריאותית והתגודדות נוסעים בנתב"ג. לאור הנסיבות הנקודתיות, פיזור הנוסעים לתל אביב וירושלים בשני שאטלים נעשה על פי כללי הבטיחות המרביים - כאשר נוסעים ממדינות אדומות יורדים בטרמינל נפרד (מרוחק 4 ק"מ משם) ולא עורבו כלל בקהל הנוסעים. הנוסעים הוסעו לתחנת רכבת ההגנה מאחר והכניסה לתל אביב הייתה על גבול הבלתי אפשרית לכניסה. מדובר על שני שאטלים שמשמשים את העובדים ויצאו בכדי להקל על ציבור הנוסעים בנסיבות שנוצרו".