חודשיים עברו מאז שקמילה מאריאל התחסנה בחיסון השני נגד הקורונה, אך עדיין אין לה תו ירוק. היא הייתה רגע לפני טיסה לחו"ל, הכרטיסים כבר נקנו ולכן תזמנה במיוחד את החיסונים כך שתספיק לקבל את התו הירוק לפני הטיסה. מה שקמילה לא ידעה, הוא שיש הבדל מהותי בין החיסונים של פייזר ומודרנה - הבדל שעליו לא סיפרו לה בקופה החולים או במשרד הבריאות.

קמילה קיבלה את החיסון של חברת מודרנה בקופת החולים כללית. המשמעות הייתה שעליה להמתין 28 ימי בין שני החיסונים. בפועל היא חיכתה רק 21 יום בגלל טיסה שרצתה להספיק לטיסה שלה, ובעקבות אישור שקיבלה מרופאת המשפחה שלה. אישור רופאת המשפחה הגיע דרך האפליקציה של כללית, וקמילה הרגישה שהיא בידיים טובות.

אלא שלאחר שכמעט שבוע עבר מאז שהתחסנה, קמילה הבחינה שהיא לא מקבלת את התו הירוק. היא יצרה קשר עם כללית ונדהמה לשמוע כי אין שום תיעוד במערכת על החיסון השני שקיבלה. לאחר שהוכיחה שאכן חוסנה, דרשו ממנה לשוב ולעשות את החיסון השני פעם נוספת מאחר וקיבלה אותו מוקדם יותר.

מתחם חיסונים כללית (צילום: מרים אלסטר, פלאש/90 )
מתחם חיסונים, קופת החולים כללית|צילום: מרים אלסטר, פלאש/90

קמילה ניסתה להעמיד את הקופה על טעותם, והראתה להם את האישור של הרופאה לקיצור טווח הזמנים, אך זה לא עזר. "למה שתוך חודש אקבל עוד חיסון? זה פשוט לא הגיוני", טענה קמילה. "בשני החיסונים הראשונים היו לי תופעות לוואי מאוד קשות וזה כל כך מיותר יש לי עדיין נוגדנים בגוף".

בינתיים פנתה קמילה למשרד הבריאות לבדוק אם אצלם עודכן התו הירוק אך הם טענו כי עד שקופת החולים לא תעדכן את החיסון השני במערכת שלהם, הם לא יוכלו לשלוח לה את התו.

"בקופה טענו שהתחסנתי על דעת עצמי", סיפרה קמילה. "גם הרופאה וגם האח שחיסן אותי היו צריכים להודיע לי שעליי לחכות בגלל שהתחסנתי במודרנה. מאיפה אני אמורה לדעת את זה? מטרטרים אותי בין אחד לשני, כל אחד אומר לבדוק אצל השני ואני עדיין תקועה בלי תו ירוק. פשוט נפלתי בין הכיסאות". על הטיסה לחו"ל קמילה כמובן ויתרה אך בינתיים היא לא יכולה להיכנס לאף מקום מאחר שאין לה תו ירוק.

חיסון לקורונה‎ (עיבוד: פלאש/90 )
אין תיעוד, תתחסני שוב. קמילה נתקעה ללא תו ירוק|עיבוד: פלאש/90

קמילה המשיכה להתקשר כל יום למשרד הבריאות עד שלדבריה הסכימו לשלוח לה את התו הירוק, אך שוב הוא לא הגיע. בקופת החולים ביקשו להכניס את קמילה לוועדת חריגים על מנת לאשר לה את התו הירוק, אך היא עוד לא קיבלה תשובות. גם הניסיונות שלנו לבדוק עם מטה ההסברה של משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה לא צלחו והתו הירוק של קמילה עוד עומד באוויר.

תגובת קופת חולים שירותי בריאות כללית: עניינה של המטופלת נמצא בטיפול רציף של חמ"ל הקורונה המחוזי מול משרד הבריאות. כללית פנתה בנושא למשרד הבריאות, נמסר לנו כי ההכרה של המטופלת כזכאית לתו ירוק תידון במסגרת ועדת החריגים של המשרד. אנו נפעל על פי המענה שנקבל מהם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לפניות לכתבת: avivitm@ch2news.co,il