אם תשאלו את הישראלי הממוצע מה הוא מחפש בחופשת החלומות שלו, סביר להניח שתשמעו את המילים "דיל", "חמישה כוכבים" ו"הכל כלול" לא מעט. שנים ארוכות של עסקאות חבילה ונופשונים הפכו את היושבים בציון למומחים לא קטנים בתחום התיירות, אבל גם לקליינטים לא קלים. לא פעם אנחנו שומעים על מעלליו של "הישראלי המכוער", אבל מה קורה כשדווקא בית המלון הוא המכוער?
בית המשפט לתביעות קטנות ברמלה הורה בסוף השבוע האחרון לחברת התיירות "השטיח המעופף" לפצות את רחל ודב גינזבורסקי מרחובות על הבטחת שווא. בעוד אתר האינטרנט של המלון בו התארחו השניים בטורקיה, "לה שאטו בקמר", הפליא לספר על הפאר, הפינוקים והבילויים - המציאות הזכירה יותר סיוט בבית הארחה נידח במדינת עולם שלישי.
"זו הייתה חופשה ללא חופשה", סיפרה רחל בעדותה. "הייתי צריכה לשלם כסף כדי להחליף מגבות. השירותים היו שחורים, חדר הכושר היה מזוהם וגם המזגנים לא עבדו".
גם מיחסם של עובדי המלון לא רווה הזוג נחת. מפרוטוקול הדיון בעניינם עולה כי כאשר התלוננו השניים על היעדר סוכרזית, למרות שהתובע חולה בסכרת, הם נענו בשלילה. "שישתה בלי סוכר", סיננו חברי הצוות במקום.
"אתם יודעים רק להתלונן"
לדברי בני הזוג, כאשר פנו לנציג "השטיח המעופף" והתלוננו על עוגמת הנפש הוא ממש לא שש לסייע. "אתם יודעים רק להתלונן", הקניט אותם. "כשתבואו לארץ תשכחו ממה שהיה פה". כאשר ביקשה רחל לעבור למלון אחר באתר התיירות סירב, לטענתה, נציג החברה. "תשלמי כסף, אז תעברי מלון", הכריז.
השופטת אסתר נחליאלי-חיאט קיבלה את גרסת בני הזוג והורתה לחברת "השטיח המעופף" לשלם לשניים 1,200 שקלים. "אם הייתה הנתבעת טורחת ומבררת את הנסיבות, כפי שהיה עליה לעשות, היא הייתה בוודאי מגלה כי מצב המלון לא מאפשר חופשה ממשית לנופשים", הסבירה השופטת. "בוודאי לא חופשה מהסוג המצופה ממלון חמישה כוכבים 'דה לוקס' הכולל פינוקים".
עכשיו, לאחר הפיצוי על עוגמת הנפש, יוכלו אולי רחל ודב לצאת לחופשה נוספת ולשכוח את "החוויה" הטורקית. סביר להניח שבפעם הבאה שהם סוגרים עסקת חבילה הם יבדקו היטב מה באמת כוללת "חופשה מפנקת".