אדרעי.
אדרעי. "משבר מבוים"|צילום: יוסי זליגר, פלאש 90, חדשות

כפי שפורסם לראשונה בחדשות, ועד עובדי הרכבת הגיש אתמול (שלישי) תביעת דיבה על סך מיליון שקלים נגד הנהלת הרכבת. כתב התביעה מתייחס לשיבושים בתנועת הרכבות לפני כשבועיים וחצי, אז טענו בהנהלה כי השיבושים נובעים מהשבתה של ועד העובדים – שמכחיש זאת.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפי כתב התביעה, ההנהלה הפיצה "דברי בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין, כאילו ועד העובדים הוא האחראי לעצירת תנועת הרכבות - דבר שלא היה ולא נברא - והכל מתוך מטרה ברורה, שלא לומר מוצהרת, לגנות את ועד העובדים והעומדים בראשו ולפגוע בתדמיתם ובשמם הטוב בכוונה ממשית לבזות אותם בקרב הציבור הרחב ולהאשימם במסכת שקרים ובדיות".

"יודגש, כי בענייננו אין עסקינן בפרסומים אשר באו לעולם בתום לב, אלא בפרסומים שקריים אשר פורסמו מתוך ידיעה ברורה של הנתבעים כי המדובר בפרסומי כזבים", מאשים הוועד. "כמעשה מכוון ומתכונן מראש, הנתבעים מחד גיסא החליטו מיוזמתם להפסיק את תנועת הרכבות חרף כך שלא הייתה כל סיבה ממשית או מבוססת לקבלת החלטה כאמור, ואילו מאידך גיסא, הנתבעים הטילו אשמה על החלטתם לעצור את תנועת הרכבות על התובעים, תוך שידוע לנתבעים היטב כי הפרסום משולל יסוד ומשמיץ, ומתוך כוונה להזיק לתובעים".

מי האשם בשיבושים? (ארכיון) (צילום: חדשות)
מי האשם בשיבושים? (ארכיון)|צילום: חדשות

הוועד אף מאשים את ההנהלה כי פעלה על מנת לקדם יוזמת חקיקה של שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "בהליך מתוזמן ומתוכנן של הנתבעים לייצר משבר מבוים ופיקטיבי שמטרתו להשפיע על דעת הציבור, ביקשו הנתבעים בנוסף להכשיר את הקרקע ליוזמה פוליטית של שר התחבורה לקדם את הצעת 'חוק בוררות חובה', שבאופן בלתי מקרי פורסמה של ידו יומיים לאחר עצירת תנועת הרכבות".

משכך, דורש הוועד להורות להנהלה לפרסם התנצלות פומבית ולשלם לוועד מיליון שקלים. "פרסומי הדיבה השקריים והמבזים כנגד התובעים פורסמו על ידי הנתבעים במכוון, שכן היה ידוע להם היטב שהמדובר בפרסומים משמיצים ושקריים", סיכמו. "אך חרף כך, ובמטרה להפוך את התובעים למושא לשנאה בקרב הציבור הרחב, המשיכו הנתבעים לפרסם דיבה באמצעי התקשורת".

רכבת ישראל (צילום: פלאש 90, חדשות)
משבר חריף|צילום: פלאש 90, חדשות

בהנהלת הרכבת הגיבו לתביעת הדיבה: "מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים, ותכליתה לשרת את מאבקה של הגב' אדרעי, לנוכח התחקיר המתבצע כעת על אירועי אותו יום של השופט סטרשנוב. צר לנו כי בשבוע בו מחודש המו"מ בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים, באמצעות שלל תופעות בלתי חוקיות ואלימות, לרבות עצירת רכבות פראית ואלימה תוך שימוש ברשת החירום, בידי סגן יו"ר הועד, ליאב אליהו, החתום על התביעה. ההתנצלות היחידה של הנהלת הרכבת היא כלפי הנוסעים, אשר נפגעו באופן חמור בשבועות האחרונים כתוצאה ממעשי ראשי הועד, אשר הגיעו לשיאם עם הפגיעה בפיקוד הרכבת, לאחר התחלות בלתי חוקית של עובדים. אנו קוראים לגילה אדרעי וסגניה להמשיך ולשמור על השקט התעשייתי, כפי שהורה להם בית הדין לעבודה, ולהגיע לשולחן המו"מ בתום לב".