מאות לקוחות של שלוש חברות הסלולר הגדולות, התבקשו למסור פרטים אישיים ולקבל תמורתם מכשיר טלפון מתקדם חינם. אלא שחשיפת חדשות 2 מגלה כי הלקוחות נעקצו וחויבו באלפי שקלים ללא ידיעתם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"מחייבים אותי בכל חודש ב-3,000 שקלים", טען ס', תושב הצפון שטוען שנפל קורבן לעוקץ. "אני מעוקל, עם המון חובות ולא יודע לצאת מזה". עדותו של ס' היא אחת מתוך רבות שהגיעו אלינו בימים האחרונים על הונאה רחבת היקף שמתרחשת בצפון הארץ. אזרחים רבים פותו לעסקאות שבהן הם מקבלים לכאורה מכשיר סלולר מתקדם בחינם אך מגלים כעבור מספר חודשים שחיובו, ובגדול.

זה התחיל לפני יותר משנה. תושב הצפון, פנה למספר מכרים, וטען שיוכל "לסדר להם" טלפונים חדשים ללא כל חיוב. כל שנדרש מהם, הוא להעביר את מספר תעודת הזהות, ואת מספר האשראי. הלקוחות פנו לסניף של אחת מרשתות הסלולר הגדולות, קיבלו את הטלפון החינמי - והשמועה בדבר המבצע הועברה מפה לאוזן. כך גדל מספר המצטרפים ביישובים טמרה, נצרת, שפרם וגם באזור הקריות.

הודעות טקסט, אייפון, סלולר, טלפון נייד (צילום: רויטרס, חדשות)
ארכיון|צילום: רויטרס, חדשות



אלא שאחרי מספר חודשים מביצוע העסקה, הלקוחות הבחינו שהם מתחילים לקבל חיוב על מספר מכשירים. באחד המקרים חויב לקוח על לא פחות מ-18 טלפונים: 7 ברשת פלאפון, 5 בסלקום ו-6 בפרטנר. אותם טלפונים נוספים שנקנו על חשבונו, משמשים למעשה כדי לגייס, כביכול בחינם, את הלקוחות הבאים שייפלו בפח.

"הסתייעו באנשים מבפנים"

השיטה הזו, כך מתברר, לא יכלה לכאורה לעבוד ללא סיוע של נציגי החברות הסלולריות. במקרים אחרים, כפי שתיעדה המצלמה הנסתרת, עושים זאת הנציגים תוך הסתרה ממנהלי הסניף.

בימים האחרונים פנינו למשטרה עם העדויות שהצטברו. שם הודו שהתקבלו תלונות רבות, במיוחד בתחנת המשטרה בשפרעם, שם היקף ההונאה ומספר המעורבים גדולים מאוד.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "התקבלו תלונות מאזרחים על חיובים בסכומים של אלפים ועשרות אלפי שקלים שנגבו מכרטיס האשראי שלהם לאחר שמסרו את פרטיהם בעת רכישת טלפונים סלולריים. בעקבות תלונות אלו משטרת ישראל פתחה בחקירה שנמצאת בראשיתה. משטרת ישראל מבקשת מאזרחים שביצעו עסקאות דומות לבדוק את חיוביי האשראי שלהם ולהגיש תלונה במידת הצורך".
מחברת פלאפון נמסר בתגובה: "החברה בודקת את הנושא. באפשרותו של רוכש שסבור כי גורם אחר הונה אותו - לפנות למשטרה על מנת שתחקור את העניין".

מסלקום נמסר בתגובה: "החברה רואה בחומרה את המקרה, בודקת אותו ותסייע לרשויות החוק".

מפרטנר נמסר בתגובה: "בעקבות התרמית שנחשפה, אנו בודקים את הנושא ובוחנים פנייה למשטרה".