הקמפיין שעורר סערה
הקמפיין שעורר סערה|צילום:

אל מול הזעם הנמשך על הקמפיין להעלאת מודעות להשמנת יתר אצל ילדים, חברת המדיה Jcdecaux, שהפיצה אותו, הודיעה היום (ה') כי החליטה להסיר את השלטים הפוגעניים. במקומם יוצבו כרזות חדשות בהן ייכתב: "עכשיו כשהמודעות ירדו - זה בידיים שלך".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

בימים האחרונים נתלו בתל אביב שלטי חוצות ובהם נראים ילדים שמנים, לצד כיתובים שונים, שהביאו לתגובות נזעמות ברשת. הבוקר קרא איגוד רופאי הילדים להוריד את הקמפיין, אותו כינו "דוחה ומשפיל נגד ילדי ישראל, שעלול להשתמע כמעודד תחושת נידוי שלהם".

כבר אתמול פנה מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן לממונה על הגנת הצרכן, בבקשה להוריד את השלטים וציין כי הוא פוגע בילדים שמנים ושם אותם ללעג בפני חבריהם.

"בהתחשב במטען הרגשי לבעיה זו המשפיעה על הילדים שלנו, אנו מבינים כי התוכן של כמה יצירות יצר דיון חברתי רחב וזאת מטרת הקמפיין , למצוא פתרונות", ציינו בחברת הפרסום, "באותו האופן זה עבד במקרים הקודמים שתמכנו וקידמנו. מטרתו אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים".

הכרזה החדשה
הכרזה החדשה|צילום:

הורים לשר החינוך: "זלזול במצבם של הילדים"

בעקבות הקמפיין, ארגון ההורים הארצי פנה היום לשר החינוך שי פירון, בבקשה שיפעל לקדם פעילויות בית ספריות העוסקות בחשיבות קבלת השונה בחברה, וזאת במקביל לקידום תוכניות המחנכות לאורך חיים בריא, בצורה נכונה ומאוזנת. הם גינו את הקמפיין ואמרו כי הוא מכוון בעיקר נגד ילדים שמנים.  

במכתבם ציינו: "לצערנו, במקום לפעול ולקדם ערכי אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית בקרב ילדים נוער, בחרו מובילי הקמפיין לקדם מסרים פוגעניים, המקצינים את השוני של אותם הילדים, תוך הבעת זלזול בוטה כלפי מצבם".