לאחרונה יותר ויותר תלמידי נהיגה פשוט לא מצליחים לעבור את מבחן התיאוריה הקשה ונאלצים מלבד לתסכול הגדול בדרך לרישיון גם לפתוח את הכיס.
כל מבחן עולה 44 שקלים ומעבר לכך יש תעשייה של בתי ספר שהוקמו בדיוק למטרה הזו, וגובים, ממי שרוצה לעלות על הכביש, הרבה כסף.
השאלות המבלבלות מזכירות יותר מבחן פסיכומטרי ולא אמצעי להכשיר נהגים זהירים יותר. שימו לב לשאלה הבאה מתוך מבחן התיאוריה: מהי מדרכה?
1. חלק מרוחבה של דרך שאינו כביש, המצוי בצד הכביש ומיועד להולכי רגל בין שהוא נמצא במפלס אחד עם הכביש ובין שלאו
2. חלק מרוחבה של דרך, שאינו כביש ומיועד להולכי רגל, בין שהוא נמצא במפלס אחד עם הכביש ובין שלאו
3. חלק מרוחבו של כביש, שאינו כביש ומצוי בצד הדרך ומיועד להולכי רגל , בין שהוא נמצא במפלס אחד עם הכביש ובין שלאו
4. חלק מרוחבה של דרך, המצוי בצד הכביש ומיועד להולכי רגל, בין שהוא נמצא במפלס אחד עם הכביש ובין שלאו
התשובה הראשונה היא הנכונה, אבל לא ברור מדוע צריך לבלבל כל כך את הנהגים. בכלל כדי להבין את תלונות התלמידים שנכשלים שוב ושוב צריך לקרוא דוגמה נוספת מתוך המבחן ופשוט לא להאמין.
מהו האופן הנדרש להולכת בעלי חיים בדרך בזמן תאורה?
1. יש להצמיד לכל בעל חיים מלווה אחד
2. המוביל בעל חיים ילך בימין הדרך ויישא פנס לבן
3. המוביל בעל חיים יחזיק בשמאלו פנס דולק המפיץ אור לבן או צהוב
4. יש להצמיד לכל בעל חיים מלווה ולהאירו בפנס מלפנים ובמחזיר אור מאחור
ושוב אולי מעטים מכם, גם בעלי הכלבים, הצליחו לקלוע: התשובה השלישית היא הנכונה.
במשרד התחבורה אומרים בתגובה שבעוד חודש ייכנסו שינויים במבחן התיאוריה, אבל לא ברור מדוע השינוי הזה לא נעשה קודם, כך שיכול היה לחסוך את עוגמת הנפש של התלמידים ואת ההוצאות הכספיות הרבות שהוציאו - עבור רישיון נהיגה.