זו הייתה תאונת שרשרת מחרידה: משאית שנסעה בירידה התלולה לכיוון צומת יגור התרסקה אל כלי הרכב הפרטיים שעמדו ברמזור אדום בנשר. 6 בני אדם נהרגו ויותר מ-10 נפצעו. הדמיית מחשב מתקדמת שניסתה לשחזר לפרטי פרטים את התאונה סייעה לוועדת הבדיקה בדרך אל המסקנות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 Online

עוד באותו יום של התאונה הקשה, באפריל בשנה שעברה, הוקמה ועדת בדיקה מיוחדת במשרד התחבורה. את הדמיית המחשב הכינו כדי להסיק מסקנות מהמקרה - אחרי בדיקה מדוקדקת של הממצאים במקום ואלה שקדמו לתאונה.

השורה התחתונה של צוות הבדיקה, שמסקנותיו יפורסמו בקרוב, היא לתקלה חמורה בבלמים שנשחקו בירידות התלולות, בין היתר עקב תחזוקה לקויה של המשאית.

זירת התאונה (צילום: חדשות 2)
זירת התאונה|צילום: חדשות 2

ההמלצות

בתום חקירה של שנה, צוות הבדיקה המקצועי במשרד התחבורה העביר המלצות חד משמעיות להנהלת המשרד לפיהן: יש לתת עדיפות עליונה להכשרת נהגי רכב כבד, כמו כן יש להוסיף לדרישות החובה, לקבלת רישיון נהיגה לסמיטריילר, גם הוכחת ניסיון נהיגה בפועל ברכב כבד במשך שנה לפחות.

המלצה נוספת היא לשפר את התייחסות המוסכים וקציני בטיחות לתקלות והתרעות במשאית. במקביל, לדרוש מנהגי משאית להעביר דיווחים בזמן אמת על כל תקלה או התרעה בלוח השעונים, לחברה שבה הם עובדים.

ההמלצה הקריטית ביותר היא המלצה להגדיל את מספר ניידות הבטיחות שעוצרות משאיות לבדיקות תקינות, וכך להגביר את ההרתעה בקרב נהגים ובעליהם.

הצוות במשרד התחבורה פועל במקביל לחקירה המשטרתית, ולא מן הנמנע שמסקנות המשטרה יוסיפו המלצות נוספות לשיפור המצב. בינתיים סביר להניח שעוד עשרות משאיות עם פגמים מסתובבות ביננו - אולי יישום ההמלצות הפעם ישים למצב סוף.