קשה להאמין, אבל נסיעה ברכבת מירושלים לתל אביב אורכת זמן כפול מנסיעה דומה ברכב, ולכן יש לא מעט אנשים שמצפים לקו הרכבת המהיר שנבנה בימים אלו בין שתי הערים המרכזיות בישראל. אבל עד שזה יקרה צפויות לעבור עוד חמש שנים לפחות, כך הצהיר היום שר התחבורה ישראל כץ שהגיע לבקר בבאתר העבודות על תוואי הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב.
במהלך הסיור, עבר השר כץ במנהרה שחפירתה הסתיימה באזור שער הגיא, בעזרת מכונת כרייה מיוחדת. "הגענו לנקודת האל חזור בפרויקט הזה", אמר השר כץ. "אי אפשר לחזור אחורה ולבטל אותו".
"עד שנת 2016, תחילת 2017 - תהיה רכבת מהירה מת"א לירושלים", כך הצהיר יום שר התחבורה ישראל כץ, והדגיש את העבודות הרבות שנעשות בתחום התחבורה, עליהן דיבר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום פתיחת מושב הכנסת אמש.
כץ כינה את שנת 2011 "שנת הבולדוזר", שבה יש בנייה מסיבית מאוד של תשתיות, ובינוי נרחב של כל הצירים, וציין כי עד סוף השנה הנוכחית ייגמר שלב התכנון מבחינת בניית המסילה לאילת, שנערך בשיתוף פעולה עם סין.
לסיור התלווה מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר, שהתייחס לסכסוך האחרון עם ועד עובדי הרכבת, שהוביל להשבתות בתקופה האחרונה. "השנים הבאות הולכות להיות קשות מול ועד הרכבת", אמר.