הקטל בכבישים נמשך. ארכיון (צילום: מאור רוזנשטיין)
אדום? המלצה בלבד לנהגים|צילום: מאור רוזנשטיין

349 בני אדם מצאו את מותם בכבישי הארץ בשנה החולפת - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בסך הכול נפגעו 27,735 ישראלים בתאונות דרכים בשנת 2010 - 1,633 נפצעו קשה.

מהשוואת הנתונים לשנת 2009 עולה כי בשנה החולפת נרשם זינוק של 11% במספר ההרוגים ועלייה של כ-7% במספר התאונות הקטלניות. יחד עם זאת ירד המספר הכולל של התאונות עם נפגעים בכ-10% ובמספר הנפגעים (כולל הרוגים) נרשמה ירידה של כ-12%.

עוד מדגישים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי למרות הנתונים, מספר ההרוגים בכבישים ב-2010 הוא הנמוך ביותר ב-44 השנים האחרונות - להוציא את שנת 2009.


לא עוצרים באדום

במקביל התפרסם היום סקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה , שגילה כי 19% מהנהגים מודים כי נסעו לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה באדום, וקרוב ל-70% מכלל הציבור נחשפו במהלך השנה לפחות פעם אחת לנהג אחר שחצה צומת באור אדום.

עוד עולה מהסקר, כי קרוב ל-30% מהישראלים מדווחים כי נחשפו לפחות ארבע פעמים בשנה האחרונה לנהגים שחצו צומת באור אדום. להערכת הציבור, הסיבה אשר גורמת לנהגים לנסוע באור אדום היא שהנהגים סבורים כי יספיקו לעבור את הצומת לפני שהרמזור יתחלף.

בנוסף, בהשוואה למחקר הקודם שנערך, ניכרת עליה בשיעור המציינים כי נהגים נוסעים באדום בגלל שהחלו לגלוש לצומת במהירות רבה מדי או משום שלא שמו לב לקיומו של רמזור בצומת.

"כניסת נהגים לצומת באור אדום הפכה להיות בעיה לאומית, הגובה מחיר דמים יקר", מדגיש שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק. "חציית צומת באור אדום הינה הפרה בוטה של חוקי התנועה ונחשבת לאחת העבירות המסוכנות ביותר: זהו הימור על החיים - כניסה לסכנה בעיניים פקוחות. הסכנה נשקפת לא רק לנהג שעובר את העבירה, אלא גם גוזל את זכות החיים של נהגים אחרים המצייתים לחוק". 

>> הנתונים שבמשטרה לא רוצים שתיראו: למרות ההשקעה בפרויקט מצלמות המהירות - מהירות גורמת רק לאחוז נמוך מתאונות הדרכים 
תאונת דרכים בצומת סומך (צילום: חדשות2)
צילום: חדשות2

 רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק