אל-על תפעל נגד הנוסעים שהתפרעו בטיסה? לאחר סוף השבוע שבו נאלצו נוסעים חרדים להעביר באתונה מחשש לחילול שבת, בחברה הישראלית עומדים על כך שלא נפל רבב בשיבוץ הטיסה מניו יורק לישראל, שעיכובה נגרם בגלל מזג האוויר "קיצוני" - ושגם כך הייתה אמורה כביכול להגיע לישראל שעתיים לפני כניסת השבת.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בריאיון ל"מהדורה ראשונה" הערב (ראשון), הסביר סמנכ"ל שירות באל-על, אמיר רוגובסקי, כי "העיכוב נבע כתוצאה מתנאי מזג אוויר קיצוני שבגללם חלק מצוות הטיסה הגיע באיחור - מה שעיכב את העלייה למטוס. כתוצאה מכך הטיסה התעכבה בשעתיים וחמישים. באותו זמן הוחלט לצאת כי הטיסה הייתה צפויה לנחות בישראל שעתיים לפני כניסת השבת".

"החלופה להישאר בניו יורק בסוף השבוע - לא הייתה טובה יותר"

"עקב תנאי מזג האוויר הקשים שהיו הטיסה נאלצה להתעכב על מסלול ההמראה עוד למעלה משעתיים - כשזמן ההגעה היה קרוב מאוד לזמן כניסת השבת", הוסיף רוגובסקי. "בעוד שחברות אחרות החליטו לבטל את הטיסות - אנחנו החלטנו שעבור הנוסעים שלנו, ובהנחה שעשינו את כל החישובים ואפשר לנחות לפני כניסת השבת - עדיף להוציא את הטיסה. החלופה להישאר בסוף השבוע בניו יורק, לא הייתה טובה יותר בהכרח".

מטוס של אל-על, ארכיון (צילום: יונתן בייסקי, חדשות)
"העיכוב נבע כתוצאה מתנאי מזג אוויר קיצונ|צילום: יונתן בייסקי, חדשות

רוגובסקי גם הדף את הטענות על כך שפרסום המהומה בטיסה נועד להסית נגד נוסעים שומרי השבת. "אנחנו לא מסיתים נגד אף אחד וגם לא ציינו את שמות הנוסעים האלימים", הבהיר. "אנחנו לא מבחינים בין מגזרים והמדיניות שלנו היא חד משמעית: אם יש נוסע אלים בקרקע - הקברניט רשאי להוריד אותו מהמטוס. במידה שזה קורה באוויר - כלפי הנוסע האלים תוגש תלונה עם נחיתתו בארץ היעד".

עם זאת הבהיר הסמנכ"ל כי בכוונת החברה להגיש תלונה במשטרה נגד הנוסעים שפעלו באלימות נגד צוות הטיסה: "אנחנו לא נעבור לסדר היום על שום אלימות כלפי צוות הטיסה. צוות הדיילים שספג את האלימות יידע לזהות את אותם אנשים שפגעו בהם ולהגיש תלונה במשטרה".