רק לפני שבועיים כפיר ושירה אביטן ובתם גאיה בת ה-7 חודשים נהרגו בתאונה קטלנית בכביש 90 ליד ים המלח, והיום (שלישי) כמעט באותו המקום נהרגו בתאונה זוג הורים ו-6 ילדיהם. שחר אביטן, אחיו של כפיר ז"ל, קרא לטפל בכביש: "אני זועק - צריך למצוא פתרון".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"קשה מאוד לעכל שמשפחה שלמה פשוט נעלמת", אמר בריאיון ל"מהדורה ראשונה". "שתי משפחות שממש נשברות לרסיסים. התאונה עדיין נחקרת ואין ממצאים כרגע והכול בגדר השערה אבל גם אם להתייחס לתאונה הזו - בבקשה תעשו עם זה משהו".
"לא יכול להיות שאנשים מאבדים את המשפחות שלהם שנה אחר שנה", הוסיף אביטן. "בבקשה תעשו עם זה משהו. הכביש עצמו הוא חד משמעית גורם לתאונה, זה לא משנה אם הכביש חדש. צריך למצוא פתרון - גדר הפרדה. לא יכול להיות שכל כך הרבה אנשים נהרגים פה".
שר התחבורה ישראל כ"ץ הדף מוקדם יותר את הביקורת על טיפול הממשלה בכביש. "אני שולח את תנחומי ומחבק את משפחות הרוגי תאונת הדרכים המזעזעת, שהתרחשה אחה"צ ליד ים המלח", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מאחל לכולנו שלא נדע עוד תאונות והרוגים. אני רואה בחומרה רבה את העובדה שגורמים שונים מנסים לנצל את האסון הכבד כדי להעליל עלילות פוליטיות ולהאשים את הממשלה בהאשמות חסרות כל בסיס".
"לפי נתוני חברת 'נתיבי ישראל' קטע הכביש שבו מדובר הוא ישר ומטופל ועם שוליים רחבים, ומן הראוי להמתין לתוצאות חקירת המשטרה כדי לדעת מה היו הסיבות לתאונה", הוסיף כ"ץ. "משרד התחבורה משקיע עשרות מיליארדי שקלים בסלילת כבישים חדשים ובטוחים בכל רחבי הארץ, עם דגש רב על אזורי הפריפריה, דבר שתורם באופן ישיר לירידה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים".
כ"ץ ביקש להדגיש כי ביקורתו אינה מופנית למשפחות השכולות: "דברי נאמרו מול טענות שיקריות של ארגונים שונים ובוודאי לא מול טענות כואבות של משפחות שכולות".
מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) נמסר שמתחילת השנה נהרגו 248 בני אדם. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו עד ליום זה 310 בני אדם. מתחילת שנה התרחשו 226 תאונות קטלניות (לעומת 271 בתקופה המקבילה אשתקד). מתחילת חודש אוקטובר נהרגו 38 בני אדם. חודש אוקטובר 2017 הסתיים כולו עם 32 הרוגים.