הטייס ופעיל השמאל יונתן שפירא, עלה לכותרות לראשונה כאחד מיוזמי מכתב הטייסים הסרבנים ב-2003, שבו נכתב "אנו מתנגדים לתקיפות בלתי מוסריות מהסוג שמבצעת ישראל בשטחים". גם בשנים שלאחר מכן הוא לא חסך ביקורת ועורר זעם גדול. בספטמבר 2010 היה שפירא על סיפון הסירה "איירין" שעשתה את דרכה לכיוון חופי עזה בניסיון לפרוץ את המצור הישראלי.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כמה חודשים קודם לכן נכלל שפירא בקבוצת פעילי שמאל שריססה כתובות גרפיטי על קיר מבנה הרוס בגטו ורשה. "ישוחררו כל הגטאות, לשחרר את עזה ופלסטין", נכתב שם. אלא שעכשיו מתברר שאותו שפירא לא רק יודע לבקר את המדינה, אלא גם להתפרנס ממנה.
לחדשות 2 Online נודע כי שפירא הועסק במשך כמה חודשים כטייס מסוקים בחברת "כים ניר", בפרויקט שהיא מספקת לחברת החשמל במסגרתו מנוקים קווי מתח גבוה. יש לציין ששפירא לא הועסק ישירות על ידי חברת החשמל, ולדברי גורמים בחברה דבר העסקתו בפרויקט לא היה ידוע להם עד ליממה האחרונה.
בספטמבר 2010 השתלטו אנשי חיל הים על מה שכונה "המשט היהודי" - סירה ועליה תשעה פעילים, בהם יונתן שפירא, שעשתה את דרכה מצפון קפריסין לכיוון חופי עזה במטרה לשבור את המצור על הרצועה. מצה"ל נמסר כי ההשתלטות עברה ללא אלימות וללא התנגדות.
עם זאת, דקות לאחר ששוחרר מתחנת המשטרה טען שפירא כי הותקף על ידי קצין שסירב להזדהות. "הפעילות של החיילים היתה אלימה ומגעילה. הפינוי שלנו לא היה שקט. אני לא מאחל לאף אחד פינוי לא אלים שכזה", אמר שפירא. "קצין תקף וחישמל אותי עם שוקר. לאחר מכן הוא היכה אותי בקת הרובה שלו. בסך הכול שרנו שירי שלום באנגלית יחד, ואז החיילים פרצו ליאכטה".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל נמצאת בהתקשרות עם חברת כים ניר. המנכ"ל הורה לבדוק את הנושא". מחברת "כים ניר" לא נמסרה תגובה לידיעה.