פרסום ראשון: בשבוע האחרון הושלמה כריית מנהרות הרכבת הקלה בתוואי הקו האדום מגהה לתל אביב, באורך כולל של כ-24 קילומטרים - זאת בחלוף ארבע שנים מתחילת העבודות, ושנתיים וחצי מתחילת החפירה. בשל תנאי הקרקע, נחפרו שתי מנהרות מקבילות לאורך התוואי, אחת לכל כיוון נסיעה. המכונה האחרונה הגיעה אתמול (רביעי) לקיר האחרון, שאותו תפרוץ בעוד מספר חודשים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בחודשים האחרונים נחפרו המנהרות, בעומק של בין 20 ל-30 מטרים בתוך הקרקע. בחודשים האחרונים נחפרו מנהרות בפורטל שנקר שבציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, והן מגיעות עד למסעף המסילות התת קרקעי שממערב למחלף גהה. שם הן מתחברות למנהרות שמגיעות משלוחת קריית אריה בפתח תקווה ועד לרחוב הרצל בתל אביב.

צפו: הצצה לכל תחנות הרכבת הקלה בגוש דן (צילום: חדשות 2)
התוואי נחפר לאורך 24 ק"מ, בשני נתיבים מקבילים|צילום: חדשות 2
הרכבת הקלה (יח``צ: יצרן)
קרונות הרכבת צפויים להגיע בחודשים הקרובים|יח``צ: יצרן

במבצע הכרייה השתתפו שמונה מכונות חפירה TBM, שעבדו בצמדים מתחת לצירים העמוסים ביותר של גוש דן. המכונות, שאורכן 115 מ' וקוטרן 7.5 מ', חפרו את המנהרות תוך שהן מוציאות החוצה את עודפי העפר ומדפנות את המנהרות בבטון. בחברת נת"ע, שמקימה את הרכבת הקלה, אומרים שבהמשך תוקם מנהרה קצרה נוספת לצרכים תפעוליים של הרכבת. כעת נערכים להתקנת המערכות והמסילות במנהרות שהושלמו.

העבודות להקמת הקו האדום החלו לפני ארבע שנים בדיוק, ב-2 באוגוסט 2015, באתר תחנת אלנבי, והן מתקדמות לפי לוח הזמנים המתוכנן. הפעלת הקו מתוכננת בעוד קצת יותר משנתיים, באוקטובר 2021. במקביל, מתקדם ייצור הקרונות, ובחודשים הקרובים יגיעו לארץ קרונות ראשונים אחרי סדרת בדיקות והרצות במפעל בסין. בחודש שעבר החלה הכשרת הנהגים הראשונים שיפעילו את הקו האדום.‎