מארק פינסקר (צילום: באדיבות המצולם)
מארק פינסקר|צילום: באדיבות המצולם

מארק פינסקר, ניצול שואה בן 93, מתגורר בגפו בדירת חדר בחדרה. הוא נזקק למכשיר שמיעה, כמעט ואינו רואה, אינו מדבר עברית וללא משפחה בארץ. אך כל הדברים הללו לא מנעו לטענת קרובת משפחה של המטפלת שלו, מחברת "עדן טל מערכות מים" לגבות ממנו אלפי שקלים בשנה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ליאת וישנבסקי, קרובת משפחה של המטפלת של מארק, סייעה לו ועשתה סדר בחשבונותיו. וישבנסקי הבחינה כי מארק חתם על הסכמים ב-2017 בסכום הקרוב ל-5,000 שקלים על ידי חברת "עדן טל מערכות מים", וב-2016 ביותר מ-5,000 שקלים.

החשבון שקיבל מארק
החשבון שקיבל מארק|צילום:


בסך הכל, לטענת וישנבסקי, החברה חתמה עם ניצול השואה על הסכמים בשווי כ-8,000 שקלים, מהם נגבו עד כה 2,753 שקלים עד כה, עבור שלל שירותים בדירת חדר בהוסטל בחדרה. בנוסף, הוא חתום על תשלומים חודשיים של מאות שקלים נוספים בחודש - "סכום מאוד גדול ולא הגיוני", לטענתה. פינסקר טוען שנציגי החברה הסבירו לו כי יגיע לביתו הטכנאי שיחליף עבורו פילטר בחינם, ולא הבין על מה באמת החתימו אותו.

"הוא ניצול שואה, מקבל קצבה של ביטוח לאומי וזה סכומים לא הגיוניים", אמרה וישנבסקי לחדשות 2. "הוא לבד בארץ, זה מרתיח. זה שימוש ציני באדם שלא מבין את השפה ואין לו משפחה בארץ".

מחברת "עדן טל מערכות מים" נמסר בתגובה כי "75% מעובדי החברה הינם דוברי השפה הרוסית, ביניהם אנשי השירות, הטכנאים וסוכני המכירות. הלקוח קיבל את כל ההסברים ביום המכירות בשפה הרוסית. הופתענו מפנייתכם, שכן עד היום לא התקבלה שום פנייה בנושא אי-שביעות רצון מצד הלקוח ו/או קרובת משפחתו שעוזרת לו ושנמצאת עמנו בקשר". בהתייחסות לסכומים שפורטו, נטען בחברה כי המסמכים מציגים הסכמי מסגרת ולא חיובים חד-פעמיים, וכן אחד מהם הוא מסמך מסכם להסכמים קודמים, ולא חיוב בפני עצמו. "נוכח פנייתכם, יצרנו קשר ישירות עם הלקוח ועם קרובתו על מנת להבין על מה הפנייה ומדוע לא נעשתה ישירות אלינו. במידה ויטען כי לא הבין את פרטי העסקה, אנחנו נכבד את טענתו ונסיבותיו האישיות, ונפעל על מנת להביא לשביעות רצונו המלאה", הבטיחו.