הרכבת:
ההנחה בוטלה. ארכיון|צילום: Garrett Mills/Flash90, חדשות

"מתנת חג" עצובה ומקוממת של הממשלה, לדברי תושבי עוטף עזה: ההטבה לתושבי שדרות ועוטף עזה ברכבת בוטלה, והתושבים מתרעמים. על ההטבה הכריזו רכבת ישראל ומשרד התחבורה בגאווה בספטמבר 2015, ותושבי האזור היו אמורים ליהנות מהנחות של עד 50% בנסיעות אל תחנת אופקים וממנה, וכך גם בתחנות שדרות ונתיבות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ההנחה לשדרות ונתיבות הייתה אמורה להימשך עד 19 בדצבמבר 2017, ועבור אופקים עד 31 במרס 2018. למרות זאת, עבור תושבי שדרות ההטבה לא הסתיימה בדצמבר 2017 כפי שהובטח אלא לפני ראש השנה, ביום רביעי, 19.9.2017. ממוקד שירות הלקוחות של רכבת ישראל נמסר לחדשות 2 כי ההטבה לתושבי שדרות אכן הסתיימה בראש השנה, וכי תושבי נתיבות יהנו ממנה עד לסוף 2017 וכך גם תושבי אופקים - עד מרס 2018.

שר התחבורה ישראל כץ מנסה לאחרונה להאריך את תקופת ההטבה מול משרד האוצר, והעניין כולו יובא לפתחו של שר האוצר כחלון. השר כץ פנה למשרד האוצר בבקשה להאריך את תקופת ההנחה של תושבי שדרות מעבר לשנתיים שנקבעו, במטרה לעודד את התושבים להמשיך ולהשתמש ברכבת. בעקבות ביטול ההטבה, כרטיס נסיעה משדרות לתל אביב התייקר במפתיע מ-23 שקלים ל-37 שקלים - עלייה של כ-40%.

שוב שיבושים ברכבת ישראל (צילום: 123 FR, חדשות)
התושבים זועמים: "שערורייה"|צילום: 123 FR, חדשות

קובי כהן, תושב עוטף עזה, אמר בתגובה: "הגעתי היום לתחנת הרכבת והופתעתי לגלות על ידי הקופאית שתמה לנו ההטבה. אין שלט המתריע על כך, לא אמרו לנו כלום. מדובר בהעלאה דרמטית של המחיר, כמעט 50%. לא רק שמסלול הנסיעה ברכבת משדרות לתל אביב התארך, עכשיו גם נשלם על כך יותר. זו זריית חול בעיני התושבים בעוטף - הבטיחו לנו סיוע ועכשיו מתברר שהכל היה הבטחות סרק".

"התחושה היא מאוד בעייתית", הוסיף. "הממשלה אמורה לעודד מגורים בפריפריה ונסיעה בתחבורה ציבורית, אבל בפועל הרכבת איטית בצורה נוראית - שעה ורבע משדרות לתל אביב השלום, כמובן שזה לא כולל את זמן ההגעה מהבית לתחנת הרכבת ומהרכבת לעבודה. אם מוסיפים לזה את ההעלאה של מחיר הנסיעה ב-100%, ממש נוצרת תחושה שלא רוצים שנגור בפריפריה, ואם כבר אז שנשתמש ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית".

אייל מסד, גם הוא תושב עוטף עזה, הוסיף: "גם כך המצב הביטחוני כאן בעייתי. כל הטבה שקיבלנו בעוטף עזה היא כורח המציאות, לא ייתכן שאנחנו קו ראשון מול רצועת עזה ומתנהגים אלינו ככה. מדובר הרי בגרושים, בכסף קטן, אבל פשוט שכחו אותנו". עופר ליברמן מקיבוץ ניר עם כינה את המהלך "בושה וחרפה" וטען: "מבחינתנו זה עורק התחבורה הכי חשוב כדי להגיע למרכז, שמשמש סטודנטים שיוצאים לעבוד במרכז, ולכן זו שערוריה שזה מה שהאדונים ישראל כ"ץ וכחלון עושים לאזור שלנו".