לאחר עשרה חודשים בהם שהה מאיר אטינגר במעצר מנהלי, בחודש שעבר הוא שוחרר. בריאיון ראשון לעיתון "בשבע" הוא מדבר על ההצתה בכפר דומא, על הסבא מאיר כהנא שעל שמו הוא קרוי, על המעצר ועל הפיכתו ליעד מספר אחת על ידי השב"כ.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
אטינגר מצהיר כי הוא אינו דוגל באלימות ומאשים את מערכת הביטחון ברדיפה שלו ושל עוד עשרות צעירים אחרים שהורחקו מיהודה ושומרון ונעצרו בצווים מנהליים. הצווים הבעייתיים הוכחו כיעילים לאחר שבחודשים האחרונים, לאחר שהוצאו בהמוניהם צנח מספר פשעי השנאה ביהודה ושומרון.
"נוער הגבעות הוא לא אלים, אלימים כלפיו", הוא טוען. "באים, מאשימים אותך באלימות בגלל שאתה מעז לא להתכופף לרודנות, למערכת שלא מאפשרת להגשים את החלומות".
אטינגר דיבר בריאיון גם על הטענות המופנות כלפיו, לפיהן הוא מנסה לארגן מרד כנגד המדינה וכוחות הביטחון. "המשמעות של מרד היא שאנחנו בעצם מוכנים למרוד בתפיסות המקובלות", הוא מסביר. "המרד הוא לא משמעותו שאנחנו נהיה אלימים, הפוך שאנחנו מוכנים לסבול".
החלומות של אטינגר נשענים על חזון המדינה היהודית, במובן הלאומי ביותר שלה. אין חיים של יהודים וערבים (או גויים) זה לצד זה. לטענתו זו רק תפיסה, בלי היבטים מעשיים, אך במערכת הביטחון סוברים אחרת.
במהלך הריאיון התייחס אטינגר גם להצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא - אירוע בו נרצחו ההורים ובנם התינוק עלי. "אני לא נעצרתי על ההצתה בדומא", אומר אטינגר. "אני חושב שכל ההימשכות לסוגיה הזאת זה לרקוד לפי החליל של השב"כ. לשב"כ יש פה מלחמה. זו מלחמה ברעיונות. במלחמה בדעות. מלחמה, בעיני, מלחמה נגד היהדות.
"אני לא שופר ולא מנהיג"
בריאיון חוזר אטינגר שוב ושוב על הטענה שמי ש"בנה" אותו במרכאות, הוא בכלל השב"כ, בעצם זה שסימן אותו כיעד מספר אחת. "הם היו צריכים מישהו", הוא טוען בביטול. "יעד מספר אחת זה מושג סובייקטיבי".
אטינגר זהיר ומדוד במילותיו, ויודע שגם במערכת הביטחון פחות מוטרדים מכתיבת חוברות על הפרדה בין יהודים לגויים, אלא בעיקר מהמשמעות המעשית והפרשנות שעשו ועושים בני נוער ששואבים השראה מהטקסטים האלה. הוא כופר בהנחה הזו: "אני לא שופר ולא מנהיג".
כשנשאל האם הוא מרגיש עצמו כממשיך דרכו של סבו הרב מאיר כהנא שנרצח על ידי מחבל הוא משיב שלא ומדגיש כי פועלו של הסב לא רלבנטי: "הוא חי לפני תקופת אוסלו.. כל כך הרבה דברים השתנו בעולם".