פועל אחד עדיין נעדר (צילום: זק
פועל אחד עדיין נעדר|צילום: זק"א

מאמצי החילוץ באתר קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב נמשכים גם במהלך השבת. אמש (שישי) חילצו כוחות פיקוד העורף גופה נוספת, חמישית במספר, של הרוג שגופתו נמצאה באזור האסון מוקדם יותר. גופתו של ההרוג הרביעי, שאותרה היום אתמול, חולצה על ידי הצוותים. כעת נותר נעדר אחד בזירה לפי הרישומים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

אסון החניון: שני הרוגים אותרו ביממה (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
אסון החניון: שני הרוגים אותרו ביממה|צילום: עזרי עמרם, חדשות 2

עוד לפני כניסת השבת נמסר מזק"א: 'פיקוח נפש דוחה שבת'. לאחר הנחייה הלכתית של יו''ר ועד רבני זק''א הרב יעקב רוזה, שהתייעץ עם מפקדי היחצ"א של פיקוד העורף, מתנדבי יחידת החילוץ הונחו להמשיך גם בשבת בחיפוש ובחילוץ הנעדרים מהקריסה לפי כללי ההלכה עד למציאת אחרון הנעדרים. יו''ר זק''א יהודה משי זהב הודיע כי יעביר את השבת במקום. 

זירת הקריסה (ארכיון) (צילום: זק
החילוץ|צילום: זק"א

אתמול, שלושה ימים לאחר שנהרג באסון קריסת החניון התת קרקעי בתל אביב, אולג יעקובוב (60) ז"ל שנמצא ללא רוח חיים בין ההריסות הובא למנוחות בבית העלמין החדש ברמלה. "הוא היה קיר יציב עבורי, אני לא יודעת מה אעשה עכשיו", אמרה רעייתו גלינה במהלך מסע ההלווייה.

חיפושים נרחבים אחר הנעדר (צילום: פלאש 90, דובר צהל)
חיפושים נרחבים אחר הנעדר|צילום: פלאש 90, דובר צהל

מוקדם יותר פורסם כי באסון נהרגו גם עאהד אלחאג' (34) מבית רימא ודניס דיאצ'נקו (28) - אזרח אוקראינה שהועסק באתר.

הכוחות בשטח, ובהם גם כוחות פיקוד העורף, המשיכו כל העת במאמצי החילוץ וההצלה של הנעדרים מהריסות החניון. במשך השבוע פעלו במקום כ- 300 אנשי חילוץ מטעם צה"ל, עיקרם מיחידת החילוץ הארצית.

הצוותים נקטו פעולות כירורגיות ממש, מתוך הערכה שעדיין קיים סיכוי למצוא פועלים מתחת להריסות - זאת בזמן שהחיפושים התמקדו בנעדרים שככל הנראה נמצאים בקומה התחתונה של החניון שקרס. שניים מתוך אותם נעדרים אותרו היום.

חילוץ גופה מתוך ההריסות בחניון רמת החייל (צילום: חדשות 2)
חילוץ מאתר הקריסה|צילום: חדשות 2

מה שאמור היה להיות הגג של החניון, שעליו תכננו לשתול גינה עם עצים ופרחים, קרס כולו ברגע - והפך להיות ערימת קרקע בת ארבע שכבות המכילה את כמויות החול הגדולות שהובאו למקום לצורך שתילת הגן.

עבודתם של המחלצים הפכה בעקבות זאת לקשה ומסובכת יותר: בשלב הראשון, עליהם לפנות את כמויות החול הרבות, למלא אותם בשקים - ולשנע אותם החוצה באמצעות כבל המשתלשל ממנוף. ברגע שהסתיים השלב הזה - החל שלב קידוח הבטון.