התבטאות מעוררת מחלוקת נוספת של רב מהציונות הדתית: הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל ואחד מבכירי הציונות הדתית, פרסם אמש (שלישי) שאלות ותשובות בנוגע ל"בעלי נטיות הפוכות" - חברי הקהילה הגאה, וטען כי "מי שמכריז ברבים שהוא חוטא, ורוצה לקבל לגיטימציה, אז הוא כבר רשע, מומר להכעיס". הביטוי "מומר להכעיס" משמעו אדם שלא מקיים מצוות בכוונה ולמעשה מוציא את עצמו מן הדת. בשיחה עם חדשות 2 Online אישר הרב את הדברים, אך הבהיר כי למרות המחלוקות "כולנו ידידים ואוהבים אחד את השני".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
כמו כן טען הרב, במסגרת שיחת "שאלות ותשובות" עם הרב מרדכי ציון, כי "יש לאהוב כל אדם מישראל. אמנם על משכב זכר, כתוב בתורה 'מות יומת', אך אין זה מתוך שנאה, וידוע מה שכתוב בגמרא שואהבת לרעך כמוך, מתייחס גם למי שחייב מיתה. כמובן, כבר אלפיים שנה אינינו הורגים אף אחד חלילה, אך היחס העקרוני הוא אהבה לכל אדם מישראל".
לאחר מכן סיווג הרב את חברי הקהילה הלהט"בית וטען כי "כנגד ארבעה בנים בעלי נטיות הפוכות דיברה תורה". הסוג הראשון הוא "אדם מישראל שיש לו נטייה לגברים, או אשה לנשים, אבל בעזרת השם הוא מתגבר עליה, ולא עושה שום עבירה במעשה, בדיבור ובמחשבה". את אנשים אליו כינה אבינר גיבורים: "אנו מעריכים אותו, ועליו נאמר: איזהו גיבור ? הכובש את יצרו".
"מבקשים מרבנים שישקרו למען התורה"
הסוג השני הוא אדם בעל נטיות הנכנע ליצרו: הרב טען כי "הוא חוטא בצנעה ופושע. ויש לקרוא את הדברים בשמם, בלשון התורה, כלומר 'תועבה'". אבינר ציין כי "גרוע ממנו הוא מי שמכריז ברבים שהוא חוטא, ורוצה לקבל לגיטימציה, אז הוא כבר רשע, מומר להכעיס, ויש להתייחס בהתאם. אך כאמור, אין זה פוטר מלאהוב אותו".
את הגינוי החמור ביותר שמר הרב אבינר לאלו שמכירים בבעלי "הנטיות ההפוכות", בניגוד לדעת התורה. "לא רק שדורשים מתן לגיטימציה כביכול בשם התורה, כלומר משקרים בשם התורה, אך גם מבקשים מרבנים שישקרו בשם התורה, שאם לא כן, יבולע להם: הם יאבדו את תפקידם, הם לא ימונו לכל מיני תפקידים, מוסדותיהם לא יקבלו כספי מדינה".
אבינר, שמקבל מימון מהמדינה כרב היישוב בית אל, הדגיש כי "כמובן גם במקרה כזה, אין לרבנים להיכנע לרשעה כזו. אסור לרב לשקר בשם התורה. יתר על כן, גם אם נשקפת לו סכנה אסור לו לשקר. ועוד יותר מזה, גם אם נשקפת סכנה לכל האומה עקב זה, אסור לו לשקר בשם התורה".
הרב לא התנער מהדברים: "כמו שלאב יש ביקורת על בנו"
לסיכום, כתב הרב, "אשרינו שרבנינו הם אמיצי כח, ללא חת וללא מורא, ואומרים את אמיתה של תורה. הם אוהבי האומה, אוהבי כל אדם מישראל - מתוך תורה, והם אוהבי ויראי כל התורה".
הבוקר אישר בשיחה עם חדשות 2 Online הרב את הדברים, אך ביקש להבהיר את הרוח בה נאמרו ונכתבו: "אין לערבב בין חילוקי דעות לבין חילוקי לבבות. ייתכנו חילוקי דעות חריפים, ויחד עם זה אפשר להיות חברים טובים מאוד בלב ונפש. זה נקרא 'האמת והשלום אהבו' - לא בגלל השלום אטשטש את האמת, ולא בגלל האמת שלי אני אהרוס את השלום".
הרב הוסיף כי "בעם היושב בציון יש מגוון גדול מאוד של השקפות, אבל ברוך השם אנחנו חיים יחד טוב מאוד. אנחנו יכולים להתפאר בזה – לא חושב שיש עם אחד בעולם עם מגוון כל כך גדול של דעות ואחדות כל כך גדולה. אנחנו לא מסכימים על הכל אבל אנחנו אוהבים, כמו שלאב יש ביקורת גדולה על הבן שלו ולמרות זאת הוא אוהב אותו. כמו שיצחק לא היה שבע רצון מעשו, עדיין כתוב בתנ"ך שהוא אוהב אותו".