בחודש נובמבר פרצה מהומה בטיסה אל על מניו יורק אחרי שהנוסעים החרדים הבינו כי היא תנחת לאחר כניסת השבת - למרות שהצוות התחייב שזה לא יקרה. כל הנוסעים קיבלו כרטיס לאירופה כפיצוי, אבל יש כאלה שבכל זאת החליטו לתבוע את חברת התעופה על עוגמת הנפש שנגרמה להם.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
לטענת 52 מהנוסעים החרדים בטיסה, הפיצוי שניתן להם ממש לא מספק וכעת הם דורשים מהחברה פיצויים בגובה של מאות אלפי שקלים על מה שהם מכנים "התנהלות רשלנית וחסרת אחריות" של אל על. התנהלות שהחלה, כך הם טוענים, עם איחור של הדיילים לטיסה, המשיכה בהבטחה שהם ינחתו לפני שבת - מה שלא קרה, והסתיימה בכך ש-180 נוסעים נאלצו לשהות באתונה במהלך השבת בבית מלון שהיה ערוך ל-50 נוסעים בלבד. הם נותרו שם ללא כבודה ולא בגדים להחלפה, ללא מזון מספק וחלקם אפילו חלקו חדר עם נוסעים אחרים.
עו"ד אשר רוטבאום, מומחה בדיני תעופה שהגיש את התביעה נגד אל עם מטעם הנוסעים מסביר: "מסתבר שאחרי 13 דקות מהרגע שהטיסה המריאה, מועד הנחיתה בתל אביב השתנה לאחרי כניסת השבת. אל על יכלה, לכל הפחות, למזער את הנזקים של הנוסעים ולהחזיר את המטוס לניו יורק".
"אנחנו תובעים את הפיצוי על הסבל ועוגמת הנפש האדירים שנגרמו לנוסעים, מדובר בנוסעים דתיים חרדים שהיו מעוניינים להעביר את השבת בתל אביב ולא באתונה עם אותם הבגדים במשך שלושה ימים", סיכם עו"ד רוטבאום.
מחברת אל על נמסר בתגובה: אל על פועלת בהתאם לדין. החברה קיבלה את התביעה ותמסור את תגובתה בערכאות המשפטיות כמקובל".