נמל חיפה, מכולות (צילום: רויטרס, חדשות)
"נמשיף לפעול לפתיחת הענף לתחרות"|צילום: רויטרס, חדשות

תגובות:

עודד מזרחי מסר בתגובה: "רשות החברות הממשלתיות אינה מוסמכת לאשר חופשה ללא תשלום לעובדי הנמל אלא רק נמל חיפה. הוראות הרשות בנושא החל"ת אינן מחייבות אלא מדברות על מדיניות כללית בלבד והתקופה המרבית לחל"ת מהווה המלצה בלבד. הדירקטוריון אישר פעמיים את הארכת החופשה שלי ואינני מכיר איש מנציגיו. בקיץ 2016 ביקשתי לשוב לעבודה בנמל ובקשתי סורבה, לא זכיתי ליחס חריג אלא להיפך".

מאיר תורג'מן מסר בתגובה: "מזכיר הוועד הנוכחי הוא החלש ביותר שכיהן אי פעם בנמל חיפה. ככל הנראה, לא טובת העובדים ולא הדאגה לנמל עומדות לנגד עיניו, אלא ניצול מעמדו ותפקידו תוך התנכלות ואי ייצוג הולם של עובד. במקום להתעסק בעתיד עובדי נמל חיפה, ביטחונם התעסוקתי ובניסיון לבלום את הקמת הנמלים החדשים, הוא מקדיש את מרצו וזמנו לרדיפה אישית. פנייה בנושא נשלחה למבקר החברה. הוועד בנמל חיפה איבד את הדרך ואת הערכים, שאפיינו אותנו לאורך שנים. ועד העובדים מחלקת טרנספורט מונע מעובדי המחלקה לעבור הדרכות והכשרות באופן לא חוקי".

_OBJ

מחברת נמל חיפה נמסר בתגובה: "תפקיד מנהל ההדרכה הינו תפקיד חשוב והכרחי לאור התעצמותו של נמל חיפה ורכישת ציוד חדיש ומתקדם. מנהל ההדרכה שנבחר במכרז נמצא על ידי כל הגורמים כמתאים ביותר. הטענות שהועלו על ידי ״מאוכזבים״ נבדקו באופן מעמיק ונמצאו חסרות בסיס לחלוטין. גם שכרו נבחן ואושר על פי כל הנהלים, כולל ההסתדרות המייצגת את העובדים. כל פגיעה של נציגי העובדים, למשל בנושא ביטול הדרכות, תענה באופן נחרץ על ידי הנהלת החברה שכבר הודיעה שתפנה לבית הדין לעבודה".

עוד הדגישו בנמל חיפה: "בשל שיבושי עבודה בנמל אשדוד, עשרות אוניות עברו לנמל חיפה שעמד מול עומס אדיר. רציפי הנמל צרים מלהכיל את כולן ואוניות עברו למספנות ישראל באופן טבעי. נתוני התפעול והכספים שנרשמו בחודשים אלו היו נתוני שיא של כל הזמנים בשינוע מטען ובהכנסות הנמל. עודד מזרחי נמצא בחופשה ללא תשלום וללא שמירת זכויות וללא הוצאת כסף, לכן תמוהות טענות הגורמים בכתבה בנושא זה".