"הרגשנו שבשנים האחרונות כל עניין החתונה הפך להיות סוג של סטטוס. אם אתה לא עושה אירוע גדול אז אתה לא 'הילד המקובל בשכבה'". תומר ורכזון ועומר חן, בעלי חברת ההפקה exito, הגיעו בדיוק לגיל שבו הם רואים את החברים שלהם מתארסים ומתאהבים בחתונה שלהם. הם החליטו שהם חייבים לעשות משהו בנוגע לבזבזנות של זוגות ביום הגדול בחייהם ויחד עם אלכס סקליאר שהפיק את הפרויקט, הם פנו לעמותת "פעמונים" - שם מצאו שותפים: קמפיין בדמות סרטון שמציג זוג שעומד להתחתן ומבקש כסף מהציבור והצית ויכוח עז ברשתות החברתיות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
עמותת "פעמונים" היא מוסד ללא כוונת רווח המלווה משפחות בדרך לאיזון כלכלי בדרך של לקיחת אחריות. "לפעמים מגיעים אלינו זוגות צעירים שכבר בתחילת דרכם המשותפת נמצאים בחובות בגלל החתונה", הם אומרים. "זו מציאות בלתי נתפסת שפעמים רבות נובעת מהנחה שגויה שככל שהאירוע יקר יותר כך השמחה בו גדולה יותר".
בסרטון שפורסם בפייסבוק וביו טיוב, נראה זוג צעיר שעומד להתחתן כשהוא פונה לחברים וגולשים זרים, שיעזרו להם בגיוס כסף לחתונה שהם רוצים לעשות בתאילנד ועוד בכדור פורח. "ידענו שזה יהיה קמפיין שיעורר התנגדות בקרב 90% מהצופים", אומר ורכזון, "לכן זה אומר שהם בעד מה שאנחנו מנסים להגיד: שההרגל הזה לבזבז כמויות של כסף על חתונה לא הגיוני".
לדבריהם, "ראינו שבארץ גיוס כספים לחתונות דרך הרשתות החברתיות הוא לא נפוץ כל כך, אז ידענו שזאת הדרך הכי טובה שתשרת את הקמפיין. פנו אלינו מספר אנשים שרצו לעזור, ביניהם מאפרת שרצתה לאפר ביום החתונה בחינם. אפילו המפיקה עירית רחמים הציעה לעזור בהפקה של האירוע".
לדבריו של מנכ"ל פעמונים אוריאל לדרברג, הארגון מבקש לשנות את המציאות הזו. "אנחנו סבורים שכאשר שני אנשים באים בברית הנישואין הם לא רק בראשית דרכם הממוסדת ובונים את ביתם המטאפורי, אלא גם נמצאים בצומת מרכזי בו הם צריכים לבחור בדרך של התנהלות כלכלית נכונה".
"מרגע זה והלאה יהיו לזוג הטרי עוד החלטות כלכליות רבות ומכריעות - הם יתקלו בדילמות של רווח והפסד, הם יתחבטו בשיקולים ולבטים בנוגע לחלוקה נכונה של תקציב הבית החדש, כמו קניית דירה ולקיחת משכנתא, קניית רכב ועוד ועוד", מוסיף לדרברג. "דווקא עכשיו, בתוך השמחה הגדולה והרוחניות הגדולה שסביב, זה הזמן לגלות אחריות.החלטה נכונה והגיונית כרגע תסלול את הדרך גם בהמשך, להתנהלות כלכלית אחראית".