כחלק מהמאבק בפקקי התנועה הרבים בכבישי ישראל, אלפי נהגים צפרו הבוקר (ראשון) במחאה נגד עומסי התנועה הכבדים במסגרת "יום זעם" שאורגן על ידי ארגונים חברתיים במטרה לקרוא למשרד התחבורה ולשר ישראל כ"ץ לאמץ את "תוכנית החירום להוצאת ישראל מהפקק" שגיבשו. "בעיית הפקקים פוגעת בכולנו", אמרה יעל שמר, מובילת תחום תחבורה ציבורית בארגון "מגמה ירוקה".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
סמוך לשעה 9:00 צפרו יחד אלפי נהגים ברחבי הארץ. נקודת המחאה המרכזית התקיימה בצומת השלום בתל אביב. "יום הזעם" מתקיים ביוזמת הארגונים "לובי 99", "15 דקות" ו"מגמה ירוקה". חברי כנסת רבים, מהקואליציה והאופוזיציה, חתמו גם הם על תמיכה ב"תכנית החירום" והצטרפו ליוזמה.
"תכנית החירום" שמציעים הארגונים החברתיים, מבקשת לקיים מספר שינויים מידיים שלטענתם ישפיעו על עומס התחבורה בישראל בטווח הארוך. בין היתר, הארגונים דורשים להכריז על תכנית לאומית למאבק בפקקים, שינוי סדרי העדיפויות בתקציב המשרד לטובת התחבורה הציבורית, סימון של נתיבים לתחבורה ציבורית בכבישים בין עירוניים ועוד.
אבנר עובדיה דובר משרד התחבורה מסר בתגובה: ארגון "לובי 99" הוא גוף הממומן על ידי גופים בעלי עניין, שכל תפקידו לנגח את הממשלה ואת משרד התחבורה בפרט, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדות. משרד התחבורה מקדם בימים אלה שורה של תכניות מהפכניות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, שנועדו להתמודד עם עומסי התנועה בכל הארץ, ובעיקר במטרופולינים הגדולים. זאת, הרבה מעבר למה שמוצע על ידי הארגונים השונים.
עלותם של מגה-פרויקטים אלה נאמדת בעשרות מיליארדי שקלים. יצוין כי כ-60% עד 70% מהתקציב השנתי של משרד התחבורה, העומד כיום על כ-15 מיליארד שקלים, בתוספת פרויקטים רבים נוספים תומכי תחבורה ציבורית, שיבשילו בתוך מספר שנים, ישנו באופן משמעותי את המציאות התחבורתית במטרופולינים הגדולים ויאפשרו לראשונה להתמודד בצורה מיטבית עם עומסי התנועה.
במרכז התכניות, הקמת רשת של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) עירונית ובינעירונית בכל הארץ, שתיצור העדפה ברורה לתחבורה הציבורית ותהווה אלטרנטיבה משמעותית לנוסע. התכנית כוללת בין השאר הכשרת נת"צים באורך כולל של כ-500 קילומטרים בגוש דן, ועוד מאות קילומטרים נוספים בשאר חלקי הארץ.