ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בשעה זו בגורמים שהובילו לתאונה הקטלנית בכביש 1, בה נהרגו שישה מנוסעי קו 402. מפקד משטרת התנועה, ניצב ירון בארי, עדכן את חברי הוועדה על התקדמות החקירה: "אנו חוקרים אחריות ישירה של הנהג וחוקרים גם את כל מי שהיה אחראי לכך שהנהג עלה על ההגה. בדקות אלה נחקרים חלק מהאנשים והנושא נבדק".
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
"ברור לנו לגמרי שההתנהגות של הנהג אינה רגילה", אמר בארי. "זמן קצר אחרי התאונה, כשגופות מפוזרות והפצועים זועקים, הוא יצא לטכוגרף, עשה שם מספר פעולות שאנחנו בודקים מה המשמעות שלהם. זו לא התנהגות שהיית מצפה מאדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה שכזאת".
שר התחבורה ישראל כץ התייחס לתאונה והטיל את האחריות על הנהג חיים ביטון. "נהג האוטובוס נהג ברשלנות פושעת והוא צריך להיות אחראי עם כל הכבוד", ציין כץ. "הנהג צריך להיות אחראי על הנהיגה שלו. אסור לפטור את הנהגים מאחריות ולכן נפעל בממשלה להכניס מכשירי התרעה מצילי חיים. לפי כל מחקר, כשיש את החיישנים האלה יש ירידה בכמות הנפגעים".
ביטון נעצר לאחר התאונה בחשד לגרימת מותם ברשלנות של נוסעי האוטבוס. בנוסף הוא חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, משום שלטענת המשטרה הוציא את ה"קופסה השחורה" של האוטובוס, הטכוגרף, מיד לאחר התאונה.
הנהג היה אחראי לתאונה דומה ב-2014
כץ אמר כי חתם על צו לפיו על כל משאית או אוטובוס בישראל תהיה חובה להתקין מכשיר מהסוג הזה כתנאי לחידוש הרשיון. "אם היה לנהג מכשיר התראה שנותן התראה של שלוש שניות היה סיכוי גבוה שלמרות הסחת הדעת והכשל האנושי התאונה הייתה נמנעת", הסביר.
מחקירה ראשונית עלה כי ביטון היה מעורב בדצמבר 2014 בתאונה אחרת בזמן שנהג באותו קו, 402, בכיוון ההפוך מבני ברק לירושלים. גם בתאונה הזו, שהתרחשה לפני מספר שנים, פגע נהג האוטובוס במשאית באזור מחלף שורש והמקרה הסתיים במספר פצועים.
בעקבות התאונה החליטו ב"אגד" שהנהג לא ייסע בכבישים בינעירוניים, הוא שובץ בנסיעות עירוניות בלבד, ורק לפני כמה שבועות שב לנהוג בכביש ירושלים-תל אביב. יתכן שהמשטרה תבדוק אם ישנה אחריות שיוכית לגורמים באגד בעקבות החזרתו של הנהג לקו הבינעירוני.