"עוד כמה שנים תהיה על כך ועדת חקירה": בהמשך להחלטת בית המשפט העליון, שדה התעופה בהרצליה ייסגר ב-15 באפריל משום שפעילותו לא הוסדרה כחוק מיום הפעלתו. בניגוד להחלטת בית המשפט שקבע כי יש למצוא שדה תעופה חלופי לתעופה הכללית, שדה כזה לא נמצא. כעת, הטייסים המשתמשים בשדה פותחים במחאה ואומרים כי ללא אלטרנטיבה ראויה, לא תישאר תעופה כללית בישראל.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לאחר החלטת הסגירה בשבוע שעבר, התבקשו הטייסים להעביר את המטוסיהם לאחד משלושה שדות אפשריים: חיפה, מגידו או שדה תימן. שדה דב מחוץ לרשימה כי הוא צפוי להיסגר בעוד שנתיים. אבל ללא תשתיות מתאימות - אין מי שיטפל במטוסים: "למכוני הבדק, מי שאחראי על רישום ותחזוקת המטוסים, אין לאן לעבור, כולם יושבים בהרצליה היום", אמר לחדשות 2 online הטייס שי פופר, שמחזיק בעצמו מטוס בהרצליה ומכהן כיו"ר אגודת התעופה הכללית.
"רובנו בכלל לא נזיז את המטוסים מהרצליה, שהמדינה תחליט מה לעשות איתם", הוא מוסיף. מספר טייסים וחובבי תעופה פתחו בקמפיין ציבורי למען השארת השדה עד הכנת שדה חלופי, אבל כשמספר הטייסים קטן יחסית והשטח היקר בהרצליה קורץ לרבים - הם אינם אופטימיים. "פנינו לבג"צ בניסיון לדחות את הסגירה, וכרגע אין שום פתרון", טוען פופר.
ההחלטה לסגור את השדה התקבלה מאחר ופעילותו מעולם לא הוסדרה בחוק, והרשויות שסביבו (הרצליה וכפר שמריהו) דורשות את פינוייו כדי לשחרר קרקע יקרה למגורים. "במסגרת ההחלטה הוסכם כי מערכת הביטחון תפנה את המנחת בעין שמר והפעילות של התעופה הכללית תעבור לשם", מציין פופר. "הם מוכנים לשחרר את המקום, אבל פינוי התשתיות ייקח שלוש עד שש שנים. אין לנו בעיה לעבור לשם אבל ביקשנו ארכה עד שהשדה בעין שמר יהיה מוכן, אבל טוענים כי מסיבות משפטיות אין אפשרות להשאיר את הרצליה פתוח מעבר ל-15 באפריל. אם יסגרו את השדה יהיה כאוס, לא תהיה כלל הכשרה של טייסים חדשים. גם אם המטוסים יעברו לשדות אחרים, הם יעמדו שם כמו אבנים כי לא יהיה מי שיתחזק אותם".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה הודיע מבעוד מועד למפעילי המטוסים הפרטיים בהרצליה על הכוונה לסגור את שדה התעופה וביקשם להיערך בהתאם. במקביל, ממשיך המשרד לפעול במישורים שונים למציאת חלופה מתאימה שתאפשר את המשך הטיסות של המטוסים".